24/04/2017 12:59:55

Tafaners i bocamolls

Francesc Murgades Comentaris
El coordinador organitzatiu del PDeCAT, David Bonvehí, atenent els mitjans al Parlament . ACN / Núria Julià

Dues categories de persones (no les valoro, hi ha gustos per tot) que la societat actual sembla necessitar com l’aire que respira

17/04/2017 20:36:19

Les esquerdes

Francesc Murgades Comentaris
El presidente de la Generalitat, Carles Puigdemont, reunido con el vicepresidente económico, Oriol Junqueras.. ACN/ Rafa Garrido

Lamentablement, sembla que la pressió i les sotragades que el govern de Madrid propicia a Catalunya estan començant a donar resultats

10/04/2017 11:29:25

Paga tu, pago jo ....

Francesc Murgades Comentaris

Una dita que ve molt a tomb en aquests dies de pressupostos de les institucions polítiques, ja sigui el govern central, la nostra Generalitat, la resta de governs autonòmics i, en ordre decreixent, totes les demés institucions que remenen diner públic

03/04/2017 12:14:12

El nom i la cosa

Francesc Murgades Comentaris

Perquè, agradi o no, la paraula referèndum ens té presoners en haver-li atorgat, falsament, obligació de compliment dels resultats

26/03/2017 18:47:04

L’Imperi contraataca

Francesc Murgades Comentaris
José Manuel García-Margallo i Jorge Fernández Díaz. ACN/  Rafa Garrido

Que passaria si els catalans, en comptes de fer-nos un passaport espanyol que ens dona dret a circular per Europa, ens féssim el passaport europeu que ens garanteix un lloc a la galàxia?

20/03/2017 11:40:30

Tots els camins duen a Roma?

Francesc Murgades Comentaris
Carreteres. Eix

I ara, uns i altres es troben que els mapes que tenien no els son tan fiables i útils com es pensaven

12/03/2017 19:17:07

Fruita madura

Francesc Murgades Comentaris
Fèlix Millet a l'arribada a la Ciutat de la Justícia. ACN / Laura Fígols

És avui i aquí quan comencem a tenir el convenciment que allò que intuíem sobre el finançament dels partits polítics desprès dels anys inicials de la transició

05/03/2017 19:46:01

Embolica que fa fort

Francesc Murgades Comentaris
Fèlix Millet, al banc dels acusats, al costat de Jordi Montull. ACN/ Violeta Gumà

La lògica més elemental ens diu que un delicte, sigui del tipus que sigui, necessita un mínim de dos actors. El delinqüent i la víctima

26/02/2017 21:37:22

Tot està per fer. Tot és possible?

Francesc Murgades Comentaris

si la vegueria Penedès no serveix de camp de proves per models organitzatius, funcionals i conceptuals, i es converteix en una calca dels models actuals, haurem perdut una oportunitat de ser aquell país que, segons cantava Raimon, ja anàvem fent

19/02/2017 20:15:00

Lliga o Champion's?

Francesc Murgades Comentaris
Enric Millo i Soraya Saénz de Santamaría. ACN

Tinc la sensació que en Rajoy i companyia estan buscant un quatre a zero que ens deixi definitivament fora de la competició política mentre nosaltres, pacientment, anem acumulant punts per evitar perdre la categoria de nació

13/02/2017 7:59:36

La provocació

Francesc Murgades Comentaris
Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau, al banc dels acusats. ACN/ Laura Fíguls

La cronologia i la successió d’esdeveniments demostra abastament que per la via del diàleg (aquell que Sáenz de Santamaria predica però no practica) o la negociació (aquella bilateral que la Generalitat reclama sense que ningú l’escolti) no hi ha res a fer

05/02/2017 21:55:41

Es busquen indecisos

Francesc Murgades Comentaris

Us haig de confessar que ja començo a estar cansat d'aquest joc de l'enfadós entre independentistes, espanyolistes i unionistes

29/01/2017 19:40:04

A mitges

Francesc Murgades Comentaris
Ada Colau al ple de l'Ajuntament de Barcelona. ACN

Perquè no em pugueu titllar de "indepe" -adjectiu cada cop més devaluat per mor d’un consum excessiu- permeteu-me que agafi dos exemples de casa nostra. Dos pressupostos

22/01/2017 22:59:09

Realitat virtual

Francesc Murgades Comentaris

Quants dies creieu que trigarà el govern central en impugnar o anul·lar la llei que prepara el govern català sobre el control del lloguer d'habitatges?

15/01/2017 22:12:27

Sense notícies de Gurb

Francesc Murgades Comentaris

Mentre el PDCAT llença globus sonda i és matxucat per la galàxia judicial i mediàtica de Mariano Rajoy, Oriol Junqueras, com en general Esquerra Republicana, calla?.

09/01/2017 12:08:18

Populisme