27/04/2017 21:52:49

Fracàs escolar i responsabilitat col·lectiva

Jordi Larregola Comentaris

Qui és que està fracassant: l’alumne, l’escola com a institució o la societat que la sosté i l’avalua? Tenen èxit les escoles que tenen èxit? O només tenen la sort de rebre un alumnat socialment privilegiat?

17/04/2017 20:56:36

Serà millor portar el nen a la llar d’infants?

Jordi Larregola Comentaris
Llar d’infants. Eix

Què difícil és ser pare o mare en els temps que corren! Per cert, he de dir “ser”, o bé “exercir de”, o millor “fer de”? Triar un verb o un altre marca tendència.

10/04/2017 19:17:54

Visca la LOMCE! Sòcrates indultat a Catalunya!

Jordi Larregola Comentaris

Aquesta setmana hem sabut que la Generalitat ha decidit indultar-lo, filosofia i història de la filosofia seguiran essent assignatures obligatòries per als nostres alumnes de batxillerat

03/04/2017 12:47:12

Xaval, jo de tu això ho portava al Constitucional i a veure què passa

Jordi Larregola Comentaris

Què passaria si ara de cop i volta totes les mares i els pares se sentissin legitimats per treure els mòbils de les mans dels seus cadells? On aniríem a parar?

23/03/2017 15:39:23

Penjar-ho al Facebook, una reflexió

Jordi Larregola Comentaris
El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg. Maria Fernández Noguera

No deu quedar ningú que no sàpiga encara que tot allò que penges al Facebook o que comparteixes per Whatsapp passa a ser un contingut descontrolat, un paquet deixat al mig del carrer que conté un trosset de tu mateix

17/03/2017 9:30:06

Assaig d’iconografia insolent. El retrat del senyor Wert

Jordi Larregola Comentaris
Retrat de l’artista Rafael González Cidoncha al ex-ministre Wert. Eix

Gonzálex Cidoncha, com els grans mestres de la pintura, ha aconseguit deixar en una tela tota una crítica devastadora a la condició política, a la mediocritat elevada al poder

07/03/2017 19:41:22

Què pots fer quan estàs avorrit

Jordi Larregola Comentaris

Llistat d’opcions per combatre l’avorriment sense connexió de dades, corrent elèctric, pantalles tàctils ni estris electrònics de cap mena. Apte per ser compartit amb escolars i amb adults

21/02/2017 13:25:58

Pares castigats

Jordi Larregola Comentaris

Si poguéssim, li posaríem les paraules a la boca, li faríem unes fregues perquè no es posés nerviós, gravaríem en vídeo la seva intervenció i gaudiríem imaginant que ha fet un pas de gegant en el seu camí cap a l’èxit

15/02/2017 11:41:00

Canvis a la selectivitat? Revolteu-vos!

Jordi Larregola Comentaris
Proves d'accés a la Universitat. Eix

Una dècima amunt o avall pot ser la diferència entre l’aprovat i el suspens. O sigui, que no estem per dir ”és igual”, “no ve d’aquí”. Sí que importa

09/02/2017 17:45:20

Fer una muntanya d’un gra de sorra, pujar-la i veure les vistes

Jordi Larregola Comentaris

Avui a les deu al Vendrell hi havia una reunió amb la inspecció educativa i uns quants docents buscaven el seu nom a la llista d’assistents i no el trobaven. Pobres! Eren els reserves i no els ho havien notificat

02/02/2017 18:28:00

L’escola inclusiva en la societat dels murs

Jordi Larregola Comentaris

Un nou projecte de llei

26/01/2017 18:54:57

La patrulla CUP contra la realitat. Els súper herois al rescat

Jordi Larregola Comentaris
SuperCUP. Eix

Quan no pots fer polítiques d’esquerres perquè no tens el poder, ni els mitjans, però necessites marcar paquet per allò del què diran, fotre-li ventallada a l’escola concertada sempre queda bé, fa republicà, fa modern

20/01/2017 12:39:10

L’escola de la incertesa

Jordi Larregola Comentaris

Hi haurà PAU el curs vinent, com serà, quines matèries s’examinaran o amb quin temari

15/01/2017 22:37:53

Sis bons propòsits per a l’any que comença

Jordi Larregola Comentaris
Pols de guix. Eix

El tema de replantejar-se l’existència cada cop que encetem una volta al sol en un punt aleatori em sembla una collonada, admetré la incongruència flagrant en la que entro i exposaré alguns objectius per al bloc que esteu llegint

10/01/2017 10:29:15

Potser els hem regalat massa coses, no?

Jordi Larregola Comentaris

Què feliços som assenyalant les errades que es cometen –sense personalitzar gaire en ningú- i pontificant sobre la millor manera d’educar als altres!

21/12/2016 15:21:42

Sense notes numèriques per Nadal?

Jordi Larregola Comentaris

Qui treballa per competències i es pren aquest assumpte seriosament ja ho està fent, i qui no hi creu farà la transposició automàtica i aquí pau i després glòria

11/12/2016 18:48:06

Que no, que no cal aplaudir l’informe PISA