22/06/2017 21:32:43

Això s’arregla amb educació

Jordi Larregola Comentaris

Ara que està de moda parlar de si l’escola adoctrina o no, crec que convé aturar-se i pensar-hi. Potser cal reconèixer que l’adoctrinament és l’objectiu fonamental de l’educació escolar

19/06/2017 10:07:46

Feu-vos un ventall

Jordi Larregola Comentaris

Des de les altes instàncies polítiques, quan es parla d’educació, s’adopta un esquema mental infantiloide que dona un caràcter especialment ridícul a les patinades que cometen en aquest àmbit.

11/06/2017 23:11:00

Al·lucina mandarina

Jordi Larregola Comentaris

Atenció: aquest juny, els alumnes de primària rebran qualificacions que no seran numèriques sinó amb lletres! Pam! Ja ho he dit.

07/06/2017 17:24:18

Jocs sense respostes

Jordi Larregola Comentaris

La balena blava em deixa perplex, atuït. Hi ha alguna cosa en el nostre estil de vida que ens apropa perillosament a la mort

28/05/2017 22:52:23

Adoctrinaments. Una aportació desinteressada per a la comissió d’estudi

Jordi Larregola Comentaris
Alumnes a una escola. Mar Martí

Podria ser que els alumnes catalans estiguessin patint un rentat de cervell? Alerta. No és una qüestió que puguem bandejar sense més ni més. Sembla poc probable, però val la pena mirar-ho pel perill potencial que comporta

18/05/2017 20:14:02

Els dies de les escombraries

Jordi Larregola Comentaris
Vistes d'una aula de primer d'ESO. ACN / Martí M.

L’estiu acadèmic és a punt, probablement ja hi som, tot i que les seves manifestacions més cridaneres encara no s’han produït

11/05/2017 18:18:40

Hand-spinner. La moda primavera 2017

Jordi Larregola Comentaris
Spinner. Eix

De fet, ben mirat, el hand-spinner no en treu gaire d’atenció. No és un joc al mòbil, ni un xat obert, ni un repte mental. La seva simplicitat fa que no esgoti els recursos mentals de la major part de la població

07/05/2017 22:12:49

Tisores i teatre infantil al Baix Penedès

Jordi Larregola Comentaris

Certament es pot muntar un festival de teatre amb quatre canyes i una fotocopiadora. De fet, amb quatre canyes i una fotocopiadora es pot muntar una revolució, una empresa tecnològica o un club de fans de Bertín Osborne

27/04/2017 21:52:49

Fracàs escolar i responsabilitat col·lectiva

Jordi Larregola Comentaris

Qui és que està fracassant: l’alumne, l’escola com a institució o la societat que la sosté i l’avalua? Tenen èxit les escoles que tenen èxit? O només tenen la sort de rebre un alumnat socialment privilegiat?

17/04/2017 20:56:36

Serà millor portar el nen a la llar d’infants?