Vegueria del Penedès

POLÍTICA MUNICIPAL

Criteris PDeCAT: Retorn a la presencialitat a les administracions


PDeCat Vilanova Vilanova i la Geltrú

26-05-2022 12:13

Un cop superada la fase crítica de la pandèmia, que ha alterat hàbits i costums a les administracions, és moment de fer balanç

Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC). Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La pandèmia ha provocat una excepcionalitat en què es fa difícil jutjar les actuacions de les diverses administracions. Tot i això, hi ha indicis d'abandonament de funcions en molts casos. Les pràctiques instaurades en aquest període s'han de revisar per fixar i potenciar les que es considerin positives i eliminar o reformar les que hagin estat lesives als drets dels ciutadans. 

Les tramitacions online estalvien temps i recursos tant per a les administracions com als ciutadans. Cal, però, tenir present que no són eines a l'abast de tothom. Els ciutadans tenen drets i deures. El compliment dels deures s'ha de poder realitzar amb el mínim de complicacions i l'exercici dels drets també. Molts ciutadans no tenen prou coneixements ni habilitats digitals per enfrontar-se a formularis online i en molts casos, aquests formularis utilitzen conceptes poc comprensibles i no recullen les particularitats de cada cas. Per tant: 

1: S'han d'estendre les tramitacions online al màxim de procediments. 

2: S'han de respectar els drets dels ciutadans a ser atesos presencialment quan ho considerin. 

El desenvolupament de les tramitacions online i de la digitalització en general dins les administracions exigirà reduir les actituds refractàries als canvis i les actituds numantines en defensa petites parcel·les de poder. Els recursos abocats a aquesta mentalització digital hauran de produir beneficis tangibles. L'objectiu de la digitalització ha de ser tant la millora del servei com la productivitat. 

Les hores convingudes són una pràctica que beneficia la planificació tant de les administracions com dels ciutadans. Aquesta pràctica, però, ha de ser prou flexible per: 

1: Admetre i gestionar les urgències. 

2: Admetre i gestionar les peticions no programades quan la càrrega de treball ho permeti i quan el ciutadà estigui disposat a esperar a ser atès. 

La mala gestió d'aquests punts durant la pandèmia ha generat "picaresques" com la pràctica tercermundista de "revenda d'hores concertades". Un fet lamentable. 

Les hores convingudes han de ser donades dins de terminis comparables als que les administracions solen exigir als ciutadans. 

El teletreball no ha de condicionar la presencialitat, al contrari han de ser les demandes de presencialitat les que condicionin el teletreball. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.