NOTA DE PREMSA
18-11-2004 12:58
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La moció, que va ser rebutjada per part del Partit Popular i fou retirada abans de la votació, serà presentada per l Entesa al proper ple del Senat. La iniciativa legislativa planteja el compliment de la sentència 188/2001 del Tribunal Constitucional sobre el repartiment competencial entre ladministració de l Estat i les administracions autonòmiques pel que fa a la convocatòria de beques.
Aquesta disposició adjudica a l administració de l Estat la normativa bàsica de les convocatòries anuals pero estableix que l Estat ha de deixar un marge a les Comunitats Autònomes per a desenvolupar o complementar la regulació de les condicions dadjudicació dels ajuts i la seva tramitació, i respectar les competències exclusives dexecució i gestió que correspon a les Comunitats Autònomes.
Gairebé tres anys desprès de ser publicada la sentència, que va ser originada per dos conflictes de competències presentats pel govern de Catalunya el 1994 i el 1997 , la situació no ha variat degut a la manca de voluntat política de lanterior Govern del PP, tal com ha posat de relleu la senadora Baig. No shan complert la disposició del Tribunal Constitucional i el procés descentralitzador de les beques segueix sent una assignatura pendent.
PUBLICITAT
PUBLICITAT