DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

Inauguració de l’exposició Mestres Escultors de Zimbabwe al Mercat Vell de Sitges


Ajt Sitges

09-12-2004 17:51

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Conèixer la riquesa de l’art contemporani de nou artistes de Zimbabwe des del costat més solidari. Aquest és l’objectiu d’aquesta exposició, que va comptar en la inauguració amb la presència de Jesper Wohlert, coordinador general d’Humana; de Mario Cabral, exministre d’Educació de Guinea-Bissau; i de Gabi Serrano, regidor de Cooperació, Pau i Solidaritat de l’Ajuntament, qui va recordar la gran qualitat de l’exposició que ofereix un nou punt de vista de l’art contemporani africà.

Les obres exposades, a excepció d’onze escultures de quatre artistes de la primera generació d’escultors, van ser creades entre els mesos de maig i juliol d’aquest any. Els nou escultors han utilitzat diferents tipus de material en unes peces que pesen entre 3 i 300 quilos. L’associació Humana, organitzadora d’aquesta exposició itinerant, treballa amb projectes de cooperació pel desenvolupament a països africans i forma part del programa Viu El Parc de la Diputació de Barcelona, en el qual s’han integrat els municipis de Begues, Olivella, Olesa de Bonesvalls, Sitges i Gavà.

Els beneficis de la venda de les escultures de l’exposició aniran destinats a la promoció de l’art de Zimbabwe i a la creació d’un fons comú per assegurar tractaments antiretrovirals.

L’exposició continuarà oberta fins el diumenge 12 de desembre i l'horari és d'onze del matí a dues del migdia i de cinc de la tarda a vuit del vespre. D'altra banda, la conferència El paper de la dona artista a l’Àfrica, programada per a les set de la tarda d’aquest dissabte a la Biblioteca Santiago Rusiñol a càrrec de l'escultora zimbabwesa Colleen Madamombe, s’ha anul·lat per motius de salut de la conferenciant.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.