NOTA DE PREMSA
13-12-2004 12:51
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
En aquest sentit, cal destacar una sèrie de conclusions. En primer lloc, creix, per exemple, el nombre de persones satisfetes (de 47,6 es passa al 53,3%) i la valoració de levolució de la vila és ara molt més positiva, ja que el 41,2% diu que ha millorat (fa un any era el 27,4%) i el 28,5% que ha empitjorat (front el 38% de fa un any). Aquest aspecte és especialment positiu en els barris de Vinyet-Terramar (+32 punts) i Vallpineda-Santa Bàrbara-La Bòbila (+23 punts). Aquest és potser el millor indicador que lAjuntament ha afrontat encertadament els problemes del seu municipi.
En quant a aspectes positius de la vila de Sitges, tornen a aparèixer aquells que fan referència a lentorn mediambiental i social (platges, clima, ambient, gent, paisatge). En quant als negatius, sobserva una tendència a la baixa dels aspectes pitjor valorats ara fa un any com la massificació i el creixement (esmentada pel 26% de les persones consultades, és a dir, baixa 3 punts) i la neteja (pel 20% dels sitgetans, és a dir, es redueix en 4,5 punts). A molta distància tornen a aparèixer els conceptes durbanisme i obres (11,7%) i de seguretat ciutadana (10%).
La gestió de lAjuntament de Sitges és valorada com a bona o molt bona pel 58,8% dels entrevistats (14 punts més que ara fa un any), obtenint, en una escala de 0 a 10 punts, una puntuació de 6,18% (5,9 punts ara fa un any) i lalcalde Jordi Baijet obté ara una puntuació de 6,73% (un 6,62 ara fa un any).
La RENFE torna a ser el servei públic més valorat a Sitges amb un 6,79 (6,50 fa un any), seguit del servei dautobús urbà amb un 6,34 (6,19 fa un any), els serveis a la gent gran amb un 6,28 (5,83), la neteja de platges amb un 6,13, la recollida descombraries amb un 6,10 (5,69 fa un any) i la neteja de carrers i despais públics amb un 5,9 (5,1 fa un any). Per tant, la recollida descombraries i la neteja viària són els serveis que milloren duna manera més ostensible. Segons lenquesta, gairebé el 60% de les persones entrevistades consideren que aquest servei ha millorat el darrer any.
També cal esmentar que suspenen els mateixos serveis dara fa un any, és a dir, laparcament, la circulació i els serveis per als joves, però amb una lleugera recuperació, especialment en el cas dels serveis per als joves, que fa un any treia una nota de 4,1 punts i ara un 4,6.
La circulació, que ara obté un 4,7 (un 4,6 fa un any) i laparcament, amb un 3,25 (un 3,21 fa un any) es mantenen pràcticament intactes. De fet, el 45% de les persones entrevistades ara consideren que laparcament ha empitjorat. Aquesta situació fa que els ciutadans recolzin lAjuntament per promoure les accions necessàries per resoldre el problema de laparcament en el municipi. Gairebé el 90% de les persones entrevistades estarien dacord que lAjuntament retirés els cotxes mal aparcats al centre de la vila, el 80% estan dacord en què es construeixi un aparcament a lAvinguda Sofia i més del 60% autoritzarien la prohibició daparcar al passeig de la Ribera.
Amb la mateixa contundència es manifesten els ciutadans en quant als sorolls. Més del 35% de les persones entrevistades asseguren sentir molt o bastant soroll a la via pública des de casa seva i més del 85% estarien dacord amb laprovació de normes més dures vers els locals que generen soroll.
Finalment, ledició del 2003 del Festival de Cinema de Sitges es valora amb 6.9 punts i el Festival de Teatre del 2004 amb un 6,6. Més del 85% de les persones consultades consideren que aquests festivals contribueixen a donar notorietat i prestigi a la ciutat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT