Vegueria del Penedès

NOTA DE PREMSA

Els ciutadans de Sitges estan satisfets amb els primers setze mesos del nou govern municipal, segons les dades del baròmetre municipal


Ajt Sitges

13-12-2004 12:51

El 92% dels habitants de la vila se senten molt o bastant satisfets de viure a Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

En aquest sentit, cal destacar una sèrie de conclusions. En primer lloc, creix, per exemple, el nombre de persones satisfetes (de 47,6 es passa al 53,3%) i la valoració de l’evolució de la vila és ara molt més positiva, ja que el 41,2% diu que ha millorat (fa un any era el 27,4%) i el 28,5% que ha empitjorat (front el 38% de fa un any). Aquest aspecte és especialment positiu en els barris de Vinyet-Terramar (+32 punts) i Vallpineda-Santa Bàrbara-La Bòbila (+23 punts). Aquest és potser el millor indicador que l’Ajuntament ha afrontat encertadament els problemes del seu municipi.

En quant a aspectes positius de la vila de Sitges, tornen a aparèixer aquells que fan referència a l’entorn mediambiental i social (platges, clima, ambient, gent, paisatge). En quant als negatius, s’observa una tendència a la baixa dels aspectes pitjor valorats ara fa un any com la massificació i el creixement (esmentada pel 26% de les persones consultades, és a dir, baixa 3 punts) i la neteja (pel 20% dels sitgetans, és a dir, es redueix en 4,5 punts). A molta distància tornen a aparèixer els conceptes d’urbanisme i obres (11,7%) i de seguretat ciutadana (10%).

La gestió de l’Ajuntament de Sitges és valorada com a bona o molt bona pel 58,8% dels entrevistats (14 punts més que ara fa un any), obtenint, en una escala de 0 a 10 punts, una puntuació de 6,18% (5,9 punts ara fa un any) i l’alcalde Jordi Baijet obté ara una puntuació de 6,73% (un 6,62 ara fa un any).

La RENFE torna a ser el servei públic més valorat a Sitges amb un 6,79 (6,50 fa un any), seguit del servei d’autobús urbà amb un 6,34 (6,19 fa un any), els serveis a la gent gran amb un 6,28 (5,83), la neteja de platges amb un 6,13, la recollida d’escombraries amb un 6,10 (5,69 fa un any) i la neteja de carrers i d’espais públics amb un 5,9 (5,1 fa un any). Per tant, la recollida d’escombraries i la neteja viària són els serveis que milloren d’una manera més ostensible. Segons l’enquesta, gairebé el 60% de les persones entrevistades consideren que aquest servei ha millorat el darrer any.

També cal esmentar que suspenen els mateixos serveis d’ara fa un any, és a dir, l’aparcament, la circulació i els serveis per als joves, però amb una lleugera recuperació, especialment en el cas dels serveis per als joves, que fa un any treia una nota de 4,1 punts i ara un 4,6.

La circulació, que ara obté un 4,7 (un 4,6 fa un any) i l’aparcament, amb un 3,25 (un 3,21 fa un any) es mantenen pràcticament intactes. De fet, el 45% de les persones entrevistades ara consideren que l’aparcament ha empitjorat. Aquesta situació fa que els ciutadans recolzin l’Ajuntament per promoure les accions necessàries per resoldre el problema de l’aparcament en el municipi. Gairebé el 90% de les persones entrevistades estarien d’acord que l’Ajuntament retirés els cotxes mal aparcats al centre de la vila, el 80% estan d’acord en què es construeixi un aparcament a l’Avinguda Sofia i més del 60% autoritzarien la prohibició d’aparcar al passeig de la Ribera.
Amb la mateixa contundència es manifesten els ciutadans en quant als sorolls. Més del 35% de les persones entrevistades asseguren sentir molt o bastant soroll a la via pública des de casa seva i més del 85% estarien d’acord amb l’aprovació de normes més dures vers els locals que generen soroll.

Finalment, l’edició del 2003 del Festival de Cinema de Sitges es valora amb 6.9 punts i el Festival de Teatre del 2004 amb un 6,6. Més del 85% de les persones consultades consideren que aquests festivals contribueixen a donar notorietat i prestigi a la ciutat.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.