Vegueria del Penedès

LOGÍSTICA

Rebuig polígon Els Masos


ERC La Bisbal del Penedès La Bisbal del Penedès

23-11-2022 12:27

El motiu del rebuig és deu a l’impacte ambiental i paisatgístic que implica la construcció d’un polígon d’aquestes dimensions a tan sols 120 metres de la zona residencial del propi nucli

Rebuig polígon Els Masos de La Bisbal del Penedès. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La regidora i portaveu Sílvia Monfort juntament amb els membres que formen esquerra de La Bisbal del Penedès rebutgem la construcció del macro polígon logístic dels Masos, per això hem elaborat i publicat a les nostres xarxes un model tipus d’al·legacions, per a que tots els ciutadans en desacord amb aquest projecte puguin presentar-les durant el període de consulta pública.

El motiu del rebuig és deu a l’impacte ambiental i paisatgístic que implica la construcció d’un polígon d’aquestes dimensions a tan sols 120 metres de la zona residencial del propi nucli. 

Les dades d’impacte ambiental, tràfic rodat, sostenibilitat i de creació de llocs de treball que l’ajuntament facilita per justificar la requalificació del sòl i ressaltar els beneficis d’aquest polígon, provenen única i directament dels informes que la pròpia empresa promotora ha presentat, i no d’informes o estudis previs externs a petició i interès del ajuntament; considerem que Agnès Ferré i el seu equip de  govern (Compromís-PdCAT) han donat l’esquena als ciutadans i s’han posat del costat dels interessos de la iniciativa privada.

Des de ERC La Bisbal diem no a un polígon púrament logístic, un sector, descompensat pel que fa a les superfícies que requereix i els llocs i qualitat de feina que genera. Aquesta requalificació respon a interessos i iniciativa privats i no a un pla estratègic de futur del municipi. Ens trobem en un moment en que (1) la tendència manufacturera és la relocalització de les fàbriques o part de la producció que actualment tenen en l’estranger, (2) des de d'Europa s’està apostant pel transport ferroviari de les mercaderies i (3) la logística segueix una tendència cap a la robotització, de la qual ja tenim exemples al polígon actual, on existeixen grans naus robotitzades, gestionades per empreses de subcontractació i que generen pocs llocs de treball. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.