NOTA DE PREMSA
14-12-2004 10:57
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Així, s'han acordat nous descomptes que arribaran al 40% en les hores valls dels dies de l'any de màxima afluència de vehicles, i fins el 25% segons l'ús de determinades autopistes. Així mateix, es crearà un sistema de Telepeatge per vehicles pesats i un nou sistema de revisió de les tarifes vinculat al pas de vehicles. Aquest conjunt de mesures coincidiran amb el decret anual de revisió de peatges amb els increments corresponents que aquest any seran menors del què pertocaria gràcies a la revisió de la fórmula.
En la reunió, el Grup de Treball també ha conegut l'estat de les negociacions entre el Govern de Catalunya, el Govern de l'Estat i les empreses concessionàries referides a la creació d'un fons de transició dels peatges a Catalunya, la creació de mecanismes de gratuïtat per als usuaris de mobilitat obligada del peatge de la Llagosta. Així mateix, totes les qüestions relacionades amb l'ampliació de l'AP7 a 3 carrils a Tarragona i a Girona, com per exemple l'eliminació de barreres troncals en aquesta autopista, estan pendents de les converses que la concessionària manté amb el Departament de PTOP i amb el ministeri de Foment.
El Govern de la Generalitat ha explicitat la voluntat de continuar avançant en aquestes negociacions, i ha anunciat que espera tenir la concreció d'alguns acords per la propera convocatòria del Grup de Treball. D'aquesta manera, la següent reunió es podria dedicar a valorar l'estat de les negociacions amb el Govern de l'Estat i a concretar les propostes d'inversió de les empreses concessionàries en la millora de la xarxa viària catalana a través de convenis amb l'Administració Catalana.
Acords assolits
Nou sistema de revisió de tarifes i peatges de les autopistes de titularitat de la Generalitat.
Aquest nou sistema de revisió de les tarifes incorpora com a element corrector de la tarifa la Intensitat Diària de Trànsit (IMD) de l'autopista. El sistema de revisió de les tarifes fins ara vigent preveia que les tarifes s'incrementessin anualment amb un paràmetre que era el 95% de l'IPC.
Increment tarifa vigent = 1+ ( 0,95 IPC)
El nou sistema ara pactat preveu que aquest paràmetre es vegi modificat per un altre que ve determinat per els IMD de trànsit. D'aquesta manera l'augment de tarifes serà menor com més trànsit tingui.
Increment tarifa = 1+ (0,95 - Z *) IPC
*Z = IMD real - IMD prevista
IMD prevista
Al no estar fixades les previsions de pas de vehicles del 2005, aquesta sistema no es podrà aplicar en la revisió de tarifes d'enguany. Per aquest motiu, la revisió de tarifes del 2005, es farà en base al 90% de l'IPC, enlloc del 95%.
40% de reducció en hores vall de dates singulars
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques a través de la delegació del Govern ha acordat amb ACESA una mesura de foment de la mobilitat d'una reducció, a càrrec de la concessionària, del 40% als vehicles que circulin en les hores vall dels dies singulars (com les operacions sortida i retorn de Setmana Santa, els diumenges del mes de juliol, Sant Joan i altres ponts i festius a concretar).
Aquesta mesura vol utilitzar el peatge com a factor regulador de la mobilitat i estimular als conductors a circular en hores de menys congestió.
Fins un 25% de descomptes amb la creació del TACCONSUM
Es crearà un nou sistema de telepeatge pel qual un usuari rebrà descomptes del 0 al 25% segons el consum que faci de determinades autopistes.
Els descomptes es calcularan en base al consum individual de cada tac, segons el següent quadre:
Consum mensual ()
% Descompte
0 - 50
0%
50,01 - 100
5%
100,01 - 300
10%
300,01 - 500
15%
500,01 - 600
20%
> 600,01
25%
Aquests descomptes tindran una periodicitat mensual i no seran acumulables al Bonotac ni a d'altres descomptes i es podran revisar periòdicament.
Creació del telepeatge pels vehicles pesats
A partir de l'1 de gener es posa en servei la primera fase del telepeatge per a vehicles pesats. En aquesta fase es disposarà de vies exclusives Via T situades a la dreta de les plataformes dels peatges següents:
§ La Jonquera (Barrera)
§ La Roca
§ Martorell (Tronc i accés)
§ El Vendrell (Barrera, direcció sud)
§ Tarragona (Direcció nord)
§ Mollet
§ Vilassar
Aquest sistema s'anirà incorporant successivament a noves vies. D'altra banda, es preveu establir properament uns descomptes per a vehicles pesats en horari nocturn.
Protocol d'emergències
Properament es farà la primera sessió de la comissió que determinarà els supòsits i el protocol a seguir en casos d'emergència.
PUBLICITAT
PUBLICITAT