Vegueria del Penedès

FLASH

Troben restes romanes a les obres d'urbanització de l'Eixample de Mar


VD

27-12-2004 22:19

La troballa al solar de l'antiga fàbrica Pirelli ha obligat la promotora a aturar les obres i a modificar els terminis del pla d'urbanització del sector

En primer terme, una part del jaciment romà que s'ha trobat a les obres d'urbanització de l'Eixample de Mar. VD

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Les obres d'urbanització de l'Eixample de Mar s'han hagut d'aturat temporalment després de la troballa per part dels operaris de restes arqueològiques del neolític. L'equip d'arqueòlegs que s'han fet càrrec de la troballa no descarten que es pugui ampliar el jaciment a mida que avancin les excavacions. La descoberta obligarà a retardar la construcció dels primers pisos del nou barri de l'Eixample de Mar i la promotora ja s'ha posat en contacte amb els compradors dels habitatges per tractar els terminis del retard, que oscil·larien entre 3 i 5 anys. Tot i la insistència de la redacció d'aquest diari digital, la promotora no ha volgut fer cap declaració sobre el jaciment romà ni sobre com afectarà la troballa al desenvolupament urbanístic de l'Eixample de Mar.

Però segons ha pogut saber aquesta redacció, la promotora estudia completar l'excavació per descobrir el jaciment sencer i traslladar-lo posteriorment pedra per pedra al jaciment veí d'Adarró, on la promotora habilitaria un museu mitjançant de la nova creació d'una fundació privada.

Segons els arqueòlegs que treballen en el nou jaciment de l'antiga Pirelli, les troballes pertanyen a dues estructures que possiblement es destinaven al segle I dC a usos agrícoles o industrials i que formaven part d'un important assentament romà, possiblement nascut arran del d'Adarró. A més, també s'ha localitzat una tomba neolítica, dues sitges amb ceràmica i diversos materials secundaris que la promotora també exposaria en el nou museu.

De fet, es treballa amb l'Ajuntament per tal que el nou equipament cultural pogués mostrar també les restes arqueològiques que s'han trobat en altres treballs urbanístics de la ciutat, com ara el de Solicrup o el del Llimonet. Les negociacions amb el govern local pretenen que, amb el suport institucional, el museu arqueològic pogués començar a funcionar a finals del 2006, abans fins i tot que la primera fase d'habitatges de l'Eixample de Mar.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.