DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

La Flama de la Llengua Catalana va ser present a Sitges


Ajt Sitges

26-01-2005 12:07

La Flama de la Llengua va ser creada l’any 1968 pel moviment de l’excursionisme català per commemorar el centenari del naixement de Pompeu Fabra.  

A dos quarts de set de la tarda la flama va arribar a la vila i des del carrer Sant Francesc es va dirigir fins a l’Ajuntament, amb l’acompanyament de la música d’un grup de grallers i d’una petita comitiva. La portadora de la flama va ser Rosó Carbonell i Ripoll, representant de la Comissió del 50è aniversari de la Creu de Sant Isidre, iniciant així els actes del seu aniversari.

L’alcalde Jordi Baijet va rebre la comitiva a l’Ajuntament i tot seguit es va iniciar un acte, recordant el 50è aniversari de la Creu de Sant Isidre, un fet que va iniciar el moviment excursionista a Sitges.

Per finalitzar, David Jou va llegir un poema sobre la flama i l’alcalde Jordi Baijet va llegir un manifest en el qual va recordar la necessitat de defensar la llengua catalana com a símbol de la pròpia identitat amb un compromís permanent.

Els actes de la Flama de la Llengua Catalana finalitzaran el proper diumenge 20 de febrer a Montserrat, amb la renovació de la Flama i un acte acadèmic que comptarà amb la participació del poeta David Jou, l’escriptor Antoni Munné-Jordà i l’escriptor Oriol Pi de Cabanyes.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.