Vegueria del Penedès

EXCLUSIÓ SOCIAL

“Fem la Botifarra a l’exclusió”, una campanya per a conscienciar que el 74% de les persones amb discapacitat no té feina


Redacció Vilafranca del Penedès

27-04-2023 15:32

La Fundació Mas Albornà ha llançat una campanya amb la participació de personalitats com la xef Carme Ruscalleda, el presentador Quim Masferrer o actors com Lloll Bertran i Sergi López

"

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Les xifres parlen per si mateixes: el 74% de les persones amb discapacitat no té feina i un 33,8% d’elles es troba en risc d’exclusió, segons dades d’IDESCAT, COCEMFE i ECOM. En el cas de la població catalana, el percentatge se situa al voltant del 25,9%. Amb aquestes xifres sobre la taula, els elaboradors Mallart, que formen part del projecte social de la Fundació Mas Albornà, han llançat una campanya per conscienciar a la població sobre aquesta realitat social. A la campanya, personalitats com la xef Carme Ruscalleda o l’actriu Lloll Bertran fan “la botifarra a l’exclusió” en un vídeo en el que participen els treballadors de Mallart i que pretén no deixar indiferent a ningú. Els beneficis de la campanya es destinaran a la Fundació Mas Albornà perquè cap persona amb discapacitat es quedi sense feina.

Al vídeo de la campanya, els treballadors de Mallart expliquen que això és una realitat. A més de la Carme Ruscalleda i el Loll Bertran, a la campanya apareixen els reputats xefs Ada Parellada, Fermí Puig, el Raül Balam, Josep Roca, part fonamental de  l’ànima d’El Celler de Can Roca; i el Quim Masferrer, presentador d’El Foraster de TV3, els periodistes com Candela Figueras, Maria Xinxó, Anna Vallohonesta, Andreu Presas i l’esportista Ander Mirambell. Per dinamitzar l’acció, aquest contingut es compartirà a les xarxes socials de Mallart, en concret a Instagram, i a altres canals socials d’aquestes cares conegudes. Mallart anima a la població a sumar-se a aquesta causa social a Instagram amb el hashtag #botifarraexclusió.

Amb l’objectiu de provocar un alt impacte social, Mallart posa a disposició del mercat les “3.000 botifarres contra l’exclusió”, una edició limitada on l’etiquetatge porta un s’ha dissenyat per a l’ocasió. A més, a la web s’ha creat un espai que serveix com a punt d’informació d’aquesta acció tan necessària a la societat actual (www.embotitsmallart.com/exclusio).

Cal recordar que la Fundació Mas Albornà treballa des de 1969 per a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, trastorn mental i risc d’exclusió oferint-los serveis i atenció integral a l’Alt Penedès. Des de 2018, la Fundació ha transformat un petit i centenari obrador tradicional d’embotits en un projecte social per a la creació d’ocupació enfocat a persones en risc d’exclusió a través de l’elaboració d’embotits artesanals de gran qualitat.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.