NOTA DE PREMSA
14-02-2005 18:04
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Des d'avui i fins aquest divendres, 18 de febrer, els habitants de VNG que mai han accedit a Internet podran rebre una classe d'iniciació de 45 minuts en un aula que s'ha instal·lat a la Casa Marquès de Castrofuerte. Mitjançant la campanya Tots.es, promoguda pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i l'entitat pública empresarial Red.es, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, es pretén articular els plans autonòmics i locals per tal de garantir l'ús de la xarxa en els nous internautes.
La campanya Tots.es (Tots a Internet), que s'ha presentat aquest matí a VNG amb la presència del regidor de Comunicació, Relacions Ciutadanes i Drets Civils, Tomàs Álvaro, inicia avui la seva activitat a la nostra ciutat amb una aula fixa instal·lada a la Casa Marquès de Castrofuerte (rbla. de Josep Tomàs Ventosa, 1). Durant aquests cinc dies els visitants hi poden conèixer els avantatges que proporciona l'ús de la xarxa en diferents activitats com el treball, l'oci i la comunicació. Durant 45 minuts i amb l'ajuda d'un monitor rebran una introducció sobre com navegar per Internet i veuran reportatges amb testimonis reals de persones a les quals la xarxa els ha canviat la vida.
Des del novembre de 2004 diverses ciutats catalanes han tingut instal·lada durant uns dies una aula fixa com la que ara hi ha a VNG. Simultàniament, una aula itinerant mòbil recorre també altres poblacions. La campanya romandrà a les comarques de Barcelona fins al juny de 2005. Tots els interessats poden visitar l'aula en horari ininterromput de 9 a 21 h. Per tal de rebre informació de la data i la ubicació de les aules a cada localitat, la campanya disposa del telèfon 902 011 010 i de la web www.tots.es.
Aquesta iniciativa respon al Pla de Sensibilització per promoure l'ús d'Internet desenvolupat pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. L'objectiu és contribuir a la integració de la Societat de la Informació en col·lectius no usuaris de la xarxa, com mestresses de casa, joves, gent gran, immigrants i discapacitats. Amb un pressupost total de 16 milions d'euros, el Pla pretén sensibilitzar un milió i mig de persones de tot l'Estat espanyol.
La campanya durarà setze mesos i desplega 25 aules d'Internet, fixes i mòbils, dotades de 25 ordinadors cadascuna i de connexió de banda ampla via satèl·lit. Quan acabi, s'hauran recorregut 3.250 municipis de tot l'Estat. El Pla de Sensibilització es completa amb una campanya de publicitat, que per televisió està protagonitzada per la família Alcántara de la sèrie Cuéntame cómo pasó, i que inclou també la inserció d'anuncis a ràdio i premsa locals.
PUBLICITAT
PUBLICITAT