MÉS TEMPESTES
30-08-2023 13:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Protecció Civil de la Generalitat ha activat de nou aquest matí en ALERTA el pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya INUNCAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges que poden tornar a ser intenses a partir d’aquest vespre i matinada sobretot a les comarques del litoral i prelitoral central.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), es preveuen pluges que poden superar els 40 l/m2 en 30 minuts al Barcelonès i Maresme i 20 l/m2 en 30 minuts a la resta de comarques del litoral i prelitoral central aquest vespre i fins la matinada. En aquestes mateixes comarques també es manté la probabilitat de superar-se el llindar d'acumulació de pluja de 100l/m2 en 24 hores.
A les comarques de la Catalunya Central i de Girona també hi poden haver precipitacions intenses aquesta tarda i vespre, amb la previsió que es pugui superar en aquestes comarques el llindar de 20 l/m2 en 30 minuts.
Els xàfecs sovint aniran acompanyats de tempesta i puntualment no es descarta calamarsa.
Es demana molta prudència en la mobilitat per aquestes comarques, i especialment no circular ni travessar rieres o zones inundables ni a peu ni amb el vehicle.
PUBLICITAT
PUBLICITAT