Vegueria del Penedès

POLÍTICA MUNICIPAL

Presentem moció per tal de que tots els grups municipals del consistori tinguin presència en les empreses municipals


Primer el Vendrell i Fem Vendrell El Vendrell

21-09-2023 11:59

Així com en les comissions per l’elaboració de reglaments i ordenances

Lluís Navarrete i Mar Vázquez Oliveros en roda de premsa. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Arrel de la noticia de que el Govern Municipal del PSC-PP del Vendrell havia arribat a un acord amb Som Poble-ERC, per tal d’incorporar-los al Consell d’Administració deixant a la resta de grups municipals del consistori vendrellenc fora d’aquest Consell, els dos grups municipals han presentat una moció que serà debatuda en el Ple del mes de setembre, perquè aquesta decisió sigui modificada per una qüestió de transparència i de representativitat democràtica, i s’incorpori un representant de cadascun dels grups municipals.

Volem recordar que en el Ple de la corporació que va aprovar la concessió i la creació d’Aigües del Vendrell estava implicita que tots aquells grups polítics del consistori tindrien presència en el Consell d’Administració d’Aigües del Vendrell, com així ho feia constar l’Alcalde Martí Carnicer. Un acord que va ser votat a favor per l’actual alcalde Sr. Kenneth Martínez i pel Sr. Jerónimo Merino del PP.

La nota de premsa del propi Ajuntament deia:

“El Ple també va acordar preveure que en el futur Consell d’Administració  hi siguin representants tots els grups municipals per augmentar-ne la transparència”

Per tant, el nou Consell d’Administració de l’empresa Aigües del Vendrell aprovat en Junta General fa uns dies, estaria incomplint l’acord del Ple municipal quan es va crear aquesta empresa.

Per altre banda, els dos grups diuen que han vist que s’ha creat la comissió de les ordenances fiscals, deixant fora a tots els grups municipals i a la del nomenclator a on es va fer una reunió sense convocar-los. Una clara regressió democràtica ja que durant el darrer mandat tot i no tenir vot, al menys els grups municipals tenien veu en aquestes comissions.

Els dos grups presenten aquesta moció per tal que el Govern Municipal rectifiqui aquesta deriva antidemocràtica, i que tots els grups municipals tinguin presència en les comissions d’ordenances i reglaments així com en el Consell d’Administració d’Aigües del Vendrell.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.