PUBLICITAT
BALANÇ 2023
03-03-2024 21:03
Els visitants internacionals van créixer un 28,58% l’any 2023 respecte l’exercici anterior, segons les dades dels registres d’accessos als museus del Cau Ferrat i de Maricel, la Fundació Stämpfli i el Palau de Maricel. Es tracta d’un salt rellevant en la internacionalització dels museus, en un exercici en el qual també hi va haver un increment substancial dels visitants de la resta de l’Estat, a més de noves propostes per al públic de proximitat.
En total, l’any passat van visitar els tres museus i el Palau 67.211 persones. D’aquestes, 55.340 van ser en visites convencionals i, per tant, permet conèixer la seva procedència. Els 11.871 restants fins arribar als 67.211 totals corresponen a les jornades de portes obertes i altres sessions en les quals no es registra la procedència (l’Ou com balla, presentacions…).
El 28,58% d’augment de visitants internacionals respon a l’aposta de Museus de Sitges per reforçar la seva internacionalització, amb l’objectiu que els seus equipaments siguin una visita imprescindible per als visitants que rep la vila, tant en turisme de vacances com d’empresa i convencions. Per procedències, l’increment és especialment significatiu en els visitants estrangers, que van passar dels 19.899 del 2022 als 23.588 de l’any passat. Entre aquests, el gruix principal són gent de la resta d’Europa, en consonància amb les dades turístiques del conjunt de Sitges.
En aquesta línia, Museus de Sitges ha ampliat les seves propostes i ofertes culturals per a un públic polièdric i heterogeni de procedència internacional. Les exposicions realitzades l’any passat (Rusiñol vist per Picasso i la Col·lecció Bertran, durant els mesos d’estiu) van permetre atreure visitants europeus i de la resat del món interessats en un patrimoni local amb projecció universal. Al mateix temps, el programa del Sitgestiu (concerts, tallers, rutes…) també va enfocar l’any passat les seves propostes cap al públic estranger, a més del local i comarcal.
Precisament, el visitant local i de proximitat constitueix l’altre pol de l’aposta cultural de Museus de Sitges. Durant el 2023, l’agenda d’activitats va incorporar noves propostes (visites guiades, presentacions…), que es van sumar a les ja habituals, com Peça del mes, Club de Lectura o tallers, entre d’altres.
El 2023 també va registrar un augment rellevant dels visitants procedents de la resta de l’Estat: 5.150 respecte els 4.416 de l’any anterior.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT