NOTA DE PREMSA
29-03-2005 21:56
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Pel que fa al concurs del transport sanitari, que es portarà a terme el proper mes de juny, les principals novetats respecte a lanterior concurs de lany 2000 són les següents:
- En aquest concurs es diferencia, per primer cop, el transport sanitari urgent (TSU) del transport sanitari programat (TSP) i, per tant, el concurs que es presenta és exclusiu datenció a les emergències.
En lactualitat, segueix vigent el concurs de transport sanitari convocat l'any 2000, en què la contractació dels serveis era conjunta (transport sanitari urgent i transport sanitari programat) en un territori concret.
- Pel que fa al nombre de bases, sha elaborat un Pla de necessitats, a partir de lestudi de lactivitat dun any i de totes les variables que intervenen (distribució horària, simultaneïtat, distribució setmanal, durada de les intervencions, hospitals de referència i via de comunicació), per garantir un bon nivell datenció a les emergències a tot Catalunya, amb un model únic basat en criteris dequitat. Dacord amb aquest Pla, es preveuen 141 bases en horari diürn i 90 bases en horari nocturn.
- Cada una daquestes bases pot comptar amb diversos vehicles ambulància en funció del nivell dactivitat, i la seva distribució està fixada amb criteris de cobertura territorial de la demanda, de manera que en el 90% dels casos, aproximadament, el temps de desplaçament per arribar al lloc de lemergència sigui inferior a 10 minuts.
- En tractar-se duna contractació específica datenció a les emergències, les empreses proveïdores que optin al concurs hauran de complir unes condicions tècniques, tant pel que fa als vehicles com al personal i a la formació, que garanteixin lespecialització en latenció a les emergències.
- Tots els vehicles ambulància estaran dotats de tecnologia assistencial i de sistemes de comunicacions i de localització (GPS), que permeti una assistència de qualitat i un seguiment i una connexió constant amb la central de coordinació.
Aquests vehicles seran fàcilment identificables com a vehicles datenció sanitària a emergències, ja que aniran retolats de forma específica, de color groc amb el logotip SEM 061.
Fusió dempreses
La decisió dimplantar un pla estratègic únic per a tot Catalunya ha fet necessari, en un pas previ, fusionar lactivitat 061 de les 3 empreses que fins ara prestaven aquests serveis en el territori: Servei Coordinador dUrgències de Barcelona (SCUBSA/061), a Barcelona ciutat; GPSS/061, a Tarragona i Terres de lEbre, i Sistema dEmergències Mèdiques, SA (SEMSA), a la resta de Catalunya.
Aquesta concentració de la gestió de lactivitat 061 en una única empresa és efectiva des de l1 de gener de 2005, i ha de permetre desplegar un model únic amb criteris dequitat i de coordinació integral de les emergències.
En aquesta mateixa línia de garantir un nivell igual de servei datenció per a tot Catalunya, també es crea una Central de Coordinació Única, que gestionarà tots els serveis demergències del país, amb els mateixos criteris de classificació clínica i de gestió dambulàncies.
Aquesta central obrirà, progressivament, centres territorials, sempre vinculats a la central única pel que fa als criteris de classificació i gestió.
PUBLICITAT
PUBLICITAT