NOTA DE PREMSA
12-04-2005 16:46
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els primers cinc DVD que reuneix Metraje Corto són una selecció dels millors curts de les darreres edicions dels Festivals de Sitges (dos DVD: un amb treballs de fantàstic i un altre danimació), Gijón, Alcine (Alcalà dHenares) i Incurt (Tarragona). La col·lecció és el resultat dels acords de theEND amb aquests festivals, en el que suposa la primera col·lecció amb els treballs més destacats dels certamens cinematogràfics espanyols. Entre les peces incloses en aquests DVD hi ha treballs que han obtingut nominacions i guardons als Premis Goya, als premis de lAcadèmia del Cinema Europeu i als Oscars de lAcadèmia.
El festival de Sitges compta amb dos DVD dins daquesta col·lecció. El primer és una recopilació de la secció Animat de 2003 on sinclouen peces danimacó de realitzadors espanyols i estrangers. Entre tots ells destaca el curt Mantis, de Jordi Moragues, una realització que ha rebut premis als festivals de cinema de Melbourne i al danimació digital de Japó de 2003. Laltre DVD dedicat a Sitges és una selecció dels millors curtmetrages fantàstics exhibits a la 36 edició del festival sitgetà. En aquest DVD hi podem trobar el curt dAlba Morera (Wall/Paper), del que ja sestà redactant la versió en llargmetratge i que ha despertat linterés de Hollywood, i el de Kara Miller (Cheese makes you dream), una realitzadora jamaicana autora de peces televisives per a la BBC i guanyadora amb aquest curt del Hitchcock Award 2003 i del premi BBC3 als nous realitzadors.
Tots els DVD daquesta col·lecció sediten amb la biografia i la filmografia dels directors, així com amb la possibilitat de poder escoltar la versió original de les produccions i amb lopció de subtítols en castellà. Cada DVD de Metraje Corto surt a la venda a un preu de 14,95, i es poden adquirir a les grans superfícies comercials, com FNAC, Carrefour, Eroski, Alcampo o El Corte Inglés, així com als circuits habituals. Aquesta distribució a gran escala respon a la filosofia de theEND de posar a labast del gran públic els seus productes a través de grans canals de distribució.
PUBLICITAT
PUBLICITAT