DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

POLÍTICA MUNICIPAL

Exigim al Govern que la cultura no tanqui per vacances i es faci el festival d’estiu Calima


ERC 100xCent Vilafranca Vilafranca del Penedès

05-06-2024 10:31

Els republicans denuncien la inèrcia del Govern del PSC en matèria cultural i la pèrdua de capitalitat i d’iniciativa. Els republicans demanen un govern fort que tiri endavant la transformació que Vilafranca necessita

Roda de premsa d’ERC 100xCent Vilafranca. Eix

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El Govern del PSC de Vilafranca del Penedès ha decidit tirar endarrere els acords pressupostaris pel 2024, que establien una partida pressupostària de 50.000 euros per a poder realitzar  el festival d’estiu Calima. A la vegada, l’Ajuntament ha renunciat a una subvenció de la Diputació de Barcelona de 9.000 euros per a poder celebrar el festival.

“El Govern de Vilafranca perd pes en la capitalitat cultural del Penedès i actúa amb inercia. Viu d’antics esdeveniments culturals que funcionen però que no impulsen la influència cultural de la nostra ciutat” ha afirmat el portaveu d’ERC 100xCent Vilafranca Pere Sàbat  

D’altra banda, Laura Pelay, regidora d’ERC 100xcent Vilafranca ha denunciat que els mesos de juliol i agost,la cultura no pot tancar per vacances “Totes les viles i ciutats tenen festivals d’estiu i o estius a la fresca. Cal democratitzar la cultura, fer-la accessible i portar-la als barris perquè té un element de cohesió social i civisme imprescindible” ha afirmat. 

Des d’ERC 100xCent Vilafranca sempre s’ha defensat un model cultural assequible a tota la ciutadania i que es desplegui durant tot l’any. D’altra banda, el grup municipal republicà vol posar de relleu que renunciar a subvencions que podrien ajudar a dinamitzar la vida cultural de la ciutat no és en cap cas una bona pràctica i només indiquen deixadesa per part de la actual regidoria de cultura. 

Els republicans apunten que aquestes decisions són producte d’un govern feble i que no té clar el model de ciutat ni les transformacions que s’hi han de fer. L’acord de pressupostos establia quins elements havien de canviar, per exemple la recuperació del Calima, i la seva no posada en marxa exemplifica la importància que Vilafranca compti amb un govern fort i amb un projecte clar.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.