Vegueria del Penedès

TERRITORI

Defensem els productes del Penedès i instem totes les administracions a promocionar-los i a utilitzar-los en els seus actes


ERC Vilafranca Vilafranca del Penedès

11-06-2024 17:04

Els republicans presenten una moció al ple del Consell Comarcal per assegurar que tots els ajuntaments promocionen i utilitzen productes del Penedès després que es fes públic que el president d’Enoturisme serveix vi de la Rioja als actes locals

Imatge de la roda de premsa d'ERC Vilafranca. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Hi ha ajuntaments que als seus actes no utilitzen productes del Penedès i en fan servir d’altres països. Davant d’aquesta situació Esquerra Republicana presenta una moció al ple del Consell Comarcal per instar totes les institucions a fer servir en els seus actes productes del Penedès.
 
Aquesta situació és especialment dolorosa pel sector vitivinícola, que veu com algunes institucions del Penedès els menyspreen i els obliden, just quan el sector arrossega anys de dificultats, ja sigui pel míldiu, pels baixos preus del raïm o per les situacions climàtiques com la sequera o les pedregades, que tan han afectat al sector.
 
En aquest sentit doncs, els republicans troben il·lògic que en actes hi hagi ajuntaments que serveixen productes vitivinícoles d’altres països, com per exemple vi provinent de la Rioja. Així ho ha manifestat la consellera Marga Bertran, que ha explicat que aquest fet es va produir a Gelida on l’alcalde, que també és president d’Enoturisme Penedès, va servir un producte d’aquesta regió al sopar de la gent gran.
 
Resulta incomprensible quan a més, l’aposta per l’Enoturisme és un dels pilars des d’on s’estructura el futur, i present, de la comarca. Aquest sector turístic cada any representa un pes més important del PIB comarcal i s’amplien les diferents ofertes, ja siguin gastronòmiques, pernoctadores, lúdiques o culturals. L’enoturisme penedesenc va tenir el 2022 un impacte econòmic aproximat al Penedès d’11,2 milions d’euros, només per darrere de Rioja Alta amb 15,4 milions d’euros i Marco de Xerès amb 15,8. Des d’ERC es considera que s’ha de predicar amb l’exemple i potenciar sempre el producte penedesenc.
 
És per això que cal que des de tots els sectors de la comarca es tingui clar que la potenciació del producte propi, que la potenciació d’allò que fem al Penedès és un element central i imprescindible per donar valor a un producte de primer nivell com és el que es produeix a la nostra comarca.
 
Tal com afirma el portaveu republicà, Pere Sàbat “No pot ser que des de les administracions públiques del Penedès es menystingui el producte de la nostra terra i no s’hi doni valor. Cal més conscienciació i una aposta clara i sincera en protegir l’economia, el paisatge i la identitat de la nostra comarca”. A més va afegir que cal que hi hagi sentit comú i que “és de calaix que les institucions que defensen el Penedès, que hi destinen recursos importants en aspectes com l'enoturisme no es cuidi aquesta qüestió”.
 
És per això que els republicans han presentat una moció al ple del Consell Comarcal per instar tots als ajuntaments de la comarca a potenciar el producte penedesenc i a donar-li valor.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.