NOTA DE PREMSA
14-04-2005 23:48
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Aquest estudi tindrà com a objecte analitzar i valorar tot un seguit de variables que ens mostrin els principals trets definidors del grau de civisme ciutadà i de la disposició de la població a desenvolupar estratègies de la millora del medi ambient urbà.
Els primers passos es van iniciar ara fa uns mesos quan es va veure la necessitat de buscar alguna fórmula per arribar a una millor convivència. Es tracta doncs que, entre tots, podem fer un poble millor.
Lalcalde Jordi Baijet va manifestar que una empresa de lexperiència de CESPA ha millorat la neteja viària de la vila, però que és necessari aconseguir una major resposta amb la finalitat de crear un poble més net, amb més qualitat de vida i en què tothom es trobi més a gust.
Lestudi sobre Les bones pràctiques cíviques a la vila de Sitges finalitzarà al desembre amb el lliurament, per part de lequip dinvestigació, dun informe final i de recomanacions de civisme i política ambiental per a la vila de Sitges, després de la realització duns estudis de camp, dunes entrevistes qualitatives en profunditat i duns grups de discussió en els consells veïnals i en els consells municipals del poble de Garraf i del barri de Les Botigues, entre daltres. Aquest informe inclourà un seguit dindicadors que permetran mesurar, a través duna escala dactituds, lestat present i futur del civisme a la població de Sitges.
LInstitut dEstudis Catalans és lencarregat de portar a terme lestudi. Segons el seu president, Salvador Giner, i representants de lempresa CESPA, aquest serà un estudi pioner que després es podrà aplicar a altres indrets. A més a més, Giner va expressar que, des del punt de vista sociològic, aquest és un estudi molt interessant perquè al ser Sitges un poble amb molta pressió turística aquesta investigació facilitarà unes dades molt importants.
Per la seva banda, la representant de CESPA Rosa Forcada va dir que no nhi ha prou amb la tasca dels seus operaris perquè entre els diferents torns de treball es pot deteriorar la imatge de netedat de la vila i que, per aquest motiu, és necessària la collaboració ciutadana.
LAjuntament sha marcat com a objectiu prioritari recuperar la netedat com un senyal distintiu de Sitges. Per aquest motiu, durant el 2006 es redactarà i es posarà en marxa de forma participativa i buscant la collaboració de la ciutadania un Acord Cívic, que promourà una sèrie dactituds i de conductes cíviques que fomentin un model de poble més net, més sostenible i on la convivència sigui més fàcil.
PUBLICITAT
PUBLICITAT