Vegueria del Penedès

FLASH

Exàmens de nivell eqüestre de la Federació Catalana d’Hípica


vd

17-04-2005 18:15

Club Hípic Rosper, cavalls en semi-llibertat

Un moment de les proves

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Disset nois i noies d’entre vuit i setze anys han passat aquest dissabte al matí els exàmens de nivell eqüestre de la Federació Catalana d’Hípica. Javier Pallà, Director Tècnic de la Federació ha sigut l’encarregat d’avaluar l’aprenentatge teòric i pràctic d’aquests joves genets.

La realització d’aquestes proves forma part d’un ambiciós programa de la Federació, que té com a finalitat potenciar la formació i la seguretat entre els genets més joves. Aquest programa inclou cursos per a genets de totes les edats i nivells, així com formació de professors d’equitació. D’aquesta manera, la Federació promou l’hípica tant des de la vessant lúdica com des de la professional (la FCH disposa de borsa de treball).

Al Club Hípic Rosper de Vilanova i la Geltrú, dirigit per Rosa Cachafeiro, els cavalls estan en semi llibertat i es respira un ambient molt familiar. L’Astrid Uster, entrenadora del centre, se sent molt orgullosa de l’actuació dels seus alumnes en les proves d’avui.

Entre el beneficis de la pràctica de l’hípica, és important ressaltar l’ajuda que la relació amb els cavalls pot aportar als joves. La mare de la Anna, una de les noies que avui s’examinava, ha vist com la seva filla ha millorat en aspectes com confiança i seguretat en si mateixa. “Tenir cura dels cavalls li ha transmès seguretat en sí mateixa, i així ha repercutit en molts altres aspectes personals i acadèmics” afirma la mare de l’Anna. “A més, són els nens els que s’han adaptar al cavall així que l’hípica es converteix en una escola de vida”, afegeix l’Astrid.

Per a participar en les proves d’avui, la Federació Catalana d’Hípica exigeix que tant el centre com els alumnes siguin federats per tal de garantir el nivell de les proves i la seguretat dels genets.


Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.