FESTA MAJOR 2024
02-07-2024 15:51
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Avinyó Nou va viure un diumenge 30 de juny inoblidable amb la presentació en societat del seu flamant Drac de foc. La colla de diables Nefastus, amb motiu del seu 30è aniversari, va organitzar un vermut popular on es va descobrir per primera vegada al públic aquesta nova figura que s'incorpora al bestiari festiu del poble.
Més de 300 persones, tant del municipi com de la resta de la comarca, van apropar-se durant el matí per admirar la bèstia. L'artista creador va estar present per explicar el seu procés creatiu, que va partir d'una maqueta inicial dissenyada per un veí del poble. Les impressions del públic van ser unànimes: elogis per la feina feta i molta il·lusió per veure el Drac en acció.
Al migdia, va arribar el moment més esperat: els primers passos de ball i la primera encesa de foc. La bèstia va demostrar el seu potencial i va animar a tots els assistents, que van vibrar amb el seu debut.
La jornada va continuar amb un dinar popular al local municipal d'Esquerres, que va reunir a més de 125 persones del poble. Va ser l'ocasió perfecta per donar la benvinguda a aquest nou veí tan especial i per començar a pensar en el seu nom.
Els visitants van poder deixar les seves propostes de noms en una urna. Un consell creat per la coordinadora del Drac farà una tria i, si cal, sotmetrà el nom definitiu a votació popular. El bateig oficial de la bèstia està previst per a la Festa Major del poble, el mes d'agost.
La construcció del Drac ha estat possible gràcies a la col·laboració de tot un poble. Ajuts econòmics i organitzatius, el suport de l'Ajuntament, comerços i indústries locals... Tothom ha aportat el seu granet de sorra en aquest projecte que demostra la força de la voluntat col·lectiva. Avinyó Nou ja té un nou símbol que l'identifica i que portarà alegria i foc a les seves festes per molts anys.
PUBLICITAT
PUBLICITAT