REURBANITZACIÓ
20-02-2025 9:46
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha presentat al veïnat el projecte de reforma de l'avinguda de Vilafranca, una actuació que es durà a terme aquest any amb l'objectiu de millorar la seguretat dels vianants, reduir el trànsit i fer l'espai més sostenible i amable per a la ciutadania.
L'actuació transformarà aquest tram urbà entre la ronda Ibèrica i el pont sobre la C-31 amb la incorporació de nou arbrat, la reforma de voreres, la reordenació de l'aparcament i la implantació d'un carril bici. Segons l'alcalde Juan Luis Ruiz, la reforma "permetrà guanyar espai per a la ciutadania i fer un pas més amable", un compromís de mandat treballat conjuntament amb les associacions de veïns de l'Armanyà i del Tacó.
El regidor de Projectes i Obres, Gerard Llobet, ha destacat que l'objectiu és convertir "aquest carrer en un eix cívic", prioritzant el vianant sobre el vehicle i millorant la imatge amb la plantació de nou arbrat.
Principals millores del projecte
La reforma es divideix en dos trams:
-Des de la ronda Ibèrica fins a l'avinguda dels Països Catalans (barri de l'Armanyà)
-Des de l'avinguda dels Països Catalans fins al pont sobre la C-31
En tots dos trams, les voreres de la banda nord seran continúes per garantir un trajecte segur per als vianants, amb remuntes als carrers perpendiculars per reduir la velocitat dels vehicles. A més, es crearan nous passos de vianants elevats per millorar l'accessibilitat.
El carril bici transcorrerà pel costat de la vorera, mentre que a l'altra banda es crearan parterres amb arbres, aparcament, zones de serveis i parades de l'autobús amb plataforma.
Pel que fa al trànsit, el carril de circulació serà d'un sol sentit en gran part de l'avinguda, però es mantindrà el doble sentit a partir del carrer del Bages en direcció a muntanya.
Reducció de la circulació i nous recorreguts de transport públic
Els estudis tècnics indiquen que la reforma permetrà reduir entre un 20% i un 30% la circulació de vehicles en aquesta via, desplaçant el trànsit de pas cap a altres carrers i afavorint l'avinguda com a espai per a la mobilitat veïnal.
A més, la reforma suposarà canvis en el recorregut i les parades de l'autobús urbà, que passarà a utilitzar la rambla Sant Jordi i la rambla de Pep Ventura.
Connexió ciclista amb els polígons industrials
El nou tram de carril bici connectarà la ronda Ibèrica amb el parc comercial i la zona de polígons del carrer del Ciment. En una tercera fase, la remodelació de l'avinguda de Vilafranca fins a la masia d'en Notari permetrà la connexió amb tota la zona industrial del nord de la ciutat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT