DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

El nét de Gaietà Buigas i Monravà dóna un retrat del seu avi a l’Ajuntament de Sitges


Ajt Sitges

25-05-2005 22:04

Gaietà de Arquer, coneixedor de Sitges i del seu patrimoni, ha decidit cedir el retrat de l’arquitecte, perquè va descobrir espontàniament part del treball del seu avi a la vila.

Gaietà Buigas i Monravà va néixer a Barcelona el 1851. Durant el període que va exercir d’arquitecte municipal de Sitges va fer el projecte del passeig de la Ribera amb les escales de la Punta, l’Escorxador, l’Hotel El Xalet, l’Església dels Concepcionistes i el Mercat Vell. Però, un dels màxims exponents de la seva arquitectura és el monument a Cristòfol Colom a Barcelona, realitzat el 1888.

Buigas va rebre diverses distincions al llarg de la seva vida com la medalla d’or i diploma, que li va atorgar el jurat Internacional de Premis de l’Exposició Universal de Barcelona, o el títol de Comanador de la Corona d’Itàlia, concedit pel rei Humbert I.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.