Vegueria del Penedès

POLICIA NACIONAL

Detingut un fugitiu reclamat per Itàlia que liderava una organització criminal dedicada al tràfic de drogues


ACN Vilanova i la Geltrú

03-03-2025 21:29

Acordava les partides i enviaments de droga i intentava obtenir majors beneficis amenaçant els compradors

Detingut un fugitiu reclamat per Itàlia que liderava una organització criminal dedicada al tràfic de drogues. Policia Nacional

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Policia Nacional ha detingut a Vilanova i la Geltrú un fugitiu reclamat per les autoritats italianes per, presumptament, liderar una organització criminal denominada Nettuno i dedicada al tràfic de drogues. L'arrestat coordinava les partides i enviaments de droga i la distribuïa entre compradors d'origen nigerià usant mètodes violents i amenaces per aconseguir majors beneficis. En l'escorcoll del domicili d'aquest fugitiu la policia va localitzar un sac de grans dimensions ple de marihuana, múltiples dosis, cocaïna, balances de precisió i documentació. La detenció s'emmarca en una operació internacional, en la qual han participat Espanya, el Regne Unit i Albània, i que ha permès arrestar 20 integrants de la banda.

La recerca es va iniciar després que els agents tinguessin coneixement que un dels líders d'una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en l'àmbit internacional, després d'escapolir-se d'Itàlia, podria estar amagat a Espanya.

La policia espanyola va poder determinar que l'home vivia a Vilanova i la Geltrú i que tenia una Ordre Europea de Detenció.

Els investigadors van localitzar el seu domicili i van muntar un dispositiu que va permetre arrestar-lo i entrar i escorcollar el seu domicili. Els agents van trobar un sac de grans dimensions de marihuana així com múltiples dosis de cocaïna, balances de precisió i diversa documentació amagada en diverses habitacions de l'habitatge.

En aquesta recerca han participat agents de la Comissaria General de Policia Judicial, la Comissaria General d'Informació, la Brigada de Policia Judicial de Barcelona i l'Oficina SIRENE.

Multiplicava els seus beneficis usant amenaces

Els fets pels quals es reclamava al detingut i pels quals s'enfronta a 20 anys de presó, van succeir des de desembre de 2018 fins a agost de 2019 a Roma, quan el fugitiu, s'encarregava de fer els acords de les partides i enviaments de droga.

La mercaderia es distribuïa a compradors i consumidors d'origen nigerià utilitzant mètodes violents en el moment del pagament, obtenint així un benefici superior a l'acordat sota amenaces.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.