TRANSPORT PÚBLIC
28-03-2025 18:16
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Vull expressar la meva profunda indignació pels fets ocorreguts avui, 27 de març, a l'estació de Renfe de Vilanova i la Geltrú. Un home es trobava malament i demanava i necessitava assistència mèdica urgent. Davant aquesta situació, he sol·licitat als agents de seguretat de Renfe que truquessin al 112 per demanar ajuda. Sorprenentment, s’han negat a fer-ho, mostrant una absoluta manca d'empatia i responsabilitat envers una persona en perill.
Davant la seva negativa, he decidit trucar jo mateixa als serveis d'emergència. Lluny d'agrair la meva iniciativa, els agents han menystingut la meva acció, com si ajudar una persona en dificultats fos un acte innecessari o molest. A més, una treballadora de Renfe ha reaccionat cridant-me i exigint-me espasmòdicament i amb males paraules i gestos inadequats que em quedés allí fins que arribés l'ambulància, com si la responsabilitat d'atendre l'home recaigués en mi i no en ells, que tenen la responsabilitat de garantir la seguretat i el benestar dels usuaris.
Aquesta experiència és lamentable i inadmissible. Els treballadors de seguretat i el personal de Renfe haurien de vetllar pel benestar dels viatgers, no pas mostrar una actitud indiferent o fins i tot hostil davant d'una emergència.
Per tot això, exigeixo una explicació i una revisió de les actuacions del personal de seguretat i de Renfe en situacions crítiques com aquesta. No podem permetre que la deshumanització i la negligència s'imposin en serveis essencials com el transport públic.
Convido a altres ciutadans que hagin viscut situacions similars a fer sentir la seva veu per exigir un servei digne, responsable i compromès amb la seguretat i la salut de tots els usuaris.
PUBLICITAT
PUBLICITAT