PROJECCIÓ INTERNACIONAL
28-04-2025 12:09
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El passat dimecres 23 d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, Vilafranca del Penedès va obrir una nova porta a la promoció turística internacional. El Servei de Turisme de l’Ajuntament va rebre una delegació de periodistes dels països nòrdics en una visita organitzada a petició de l'Oficina Espanyola de Turisme Turespaña, amb l’objectiu de donar a conèixer la vila i el seu entorn com a destinació destacada en cultura catalana, gastronomia i enoturisme.
La directora del Servei de Turisme, Emília Torres, va actuar d’amfitriona, presentant el patrimoni i els principals actius turístics de Vilafranca. Els periodistes van ser rebuts amb una rosa, com a símbol de benvinguda i per apropar-los a la tradició de Sant Jordi, tot gaudint de l’ambient especial que omple els carrers de Vilafranca durant aquesta festivitat.
La jornada va continuar amb una visita a Cal Figarot, local d’assaig dels Castellers de Vilafranca, on el president de la colla, Ernest Gallart, va introduir els periodistes al món casteller i al seu significat cultural i social. A continuació, la delegació es va desplaçar al Vinseum, el Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, on van poder aprofundir en la relació històrica i econòmica entre Vilafranca, el Penedès i el món del vi.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’una estratègia de promoció que busca diversificar els mercats emissors, posant l’accent en el turisme sostenible i responsable, alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS4, ODS8, ODS11, ODS12 i ODS17). El mercat nòrdic es considera especialment atractiu per la seva alta despesa mitjana i el seu respecte pel medi ambient i la cultura local. Tot i que fins ara no solia visitar els cellers catalans, mostra un creixent interès per la gastronomia de proximitat com a forma d’entendre i gaudir de la cultura.
Vilafranca del Penedès consolida així la seva aposta per posicionar-se com una destinació singular que combina història, tradició, vi i sostenibilitat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT