ARTÈRIA VIÀRIA
05-05-2025 12:34
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Aquest dilluns al matí han començat les obres per recuperar el doble sentit de circulació a la Ronda Ibèrica de Vilanova i la Geltrú. L'actuació, que s'allargarà entre tres i quatre setmanes, suposarà una inversió de gairebé 200.000 euros, finançats a través del Pla General d’Inversions de la Diputació de Barcelona.
En roda de premsa, l'alcalde Juan Luis Ruiz ha afirmat que el projecte compleix un dels compromisos prioritaris del govern municipal, i ha lamentat que s’hagi hagut d’esperar per motius administratius i de finançament: “No podem fer cap inversió amb recursos propis perquè estem dins un pla d’austeritat”, ha recordat. El desdoblament permetrà que pràcticament tota la Ronda Ibèrica disposi de dos carrils per sentit, excepte un tram a l'entrada des de la Ronda Europa fins al pont de les pistes d'atletisme, on es mantindrà un únic carril per preservar el carril bici existent. A partir del pont, es recuperaran els dos carrils.
L’alcalde ha justificat la necessitat de l’actuació per motius de mobilitat i seguretat: “És una de les principals artèries de comunicació de la ciutat, dona accés a serveis essencials com l’hospital o els Mossos, i permet evitar el pas de trànsit pel centre urbà”.
Pel que fa al carril bici, es mantindrà en la major part del traçat, però entre la plaça de la Moixiganga i la Rambla Sant Jordi passarà a compartir espai amb la vorera. El regidor de Mobilitat, Gerard Llobet, ha anunciat que aquest estiu començaran les obres de pacificació de l’avinguda Vilafranca, que inclouran un nou carril bici que connectarà amb la Ronda Ibèrica i el Raval de Santa Magdalena, fins al carrer Creu de Chirivía.
L’alcalde també ha avançat que un cop finalitzades les obres, la velocitat màxima permesa a la via serà de 40 km/h, i que s’eliminaran els aparcaments en superfície entre la Rambla Sant Jordi i la Ronda Europa, tot i que es disposa de places alternatives a la zona esportiva i al descampat proper.
Com quedarà?
Entre la rotonda de la BV-2115 i la plaça de la Moixiganga hi haurà dos carrils de circulació per sentit, igual que el tram entre la plaça de la Moixiganga i la rambla de Sant Jordi. En aquest darrer tram, però, la vorera serà un espai de coincidència entre vianants i ciclistes, amb prioritat per als vianants.
Entre la rambla de Sant Jordi i la ronda d'Europa es recuperen els dos carrils per sentit, excepte en el tram d'entrada a la ronda, des de la rotonda, en direcció a Tarragona, que tindrà només un carril.
Les obres començaran pel tram que hi ha entre la rotonda dels jutjats i la de la carretera de l'Arboç, BV-2115, amb una previsió de durada d'un mes.
Protecció dels vianants i xarxa de carrils bici
L'actuació a la ronda Ibèrica implicarà també mesures de protecció per a vianants en els encreuaments, amb la instal·lació de senyalització lumínica d'alerta. L'Ajuntament, a més, ha previst complementar les obres amb el repintat de la senyalització horitzontal i la millora de les cruïlles del carril bici a la plaça de la Moixiganga i el tram entre la plaça i la Masia d'en Frederic.
L'actuació a la ronda Ibèrica es complementarà amb altres actuacions de millora i connexió del carril bici plantejades a la zona, com la millora de l'avinguda de Vilafranca i, a mitjà termini, la connexió amb el Raval de Santa Magdalena pendent de realitzar amb una actuació urbanística que permetrà ampliar la vorera i tenir un carril bici entre la ronda Ibèrica i el carrer Creu de Xirivia.
PUBLICITAT
PUBLICITAT