ARQUITECTURA
25-05-2025 20:21
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Sitges vol escurçar els terminis per atorgar llicències urbanístiques i per això signarà un conveni pioner amb diversos col·legis tècnics professionals. L’Ajuntament i els col·legis de l’àmbit de l’arquitectura i l’enginyeria —el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona (CATEB), el Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC) i Enginyers BCN— col·laboraran per millorar l’eficiència en la tramitació d’expedients urbanístics i comunicacions prèvies d’obres.
El conveni preveu la implantació del sistema d’idoneïtat tècnica, un mecanisme que permetrà acompanyar les sol·licituds de llicència amb un informe tècnic extern que acrediti el compliment de la normativa autonòmica i estatal. D’aquesta manera, els serveis municipals se centraran exclusivament en validar el compliment de la normativa urbanística local, fet que permetrà accelerar els processos administratius.
L’alcaldessa de Sitges i regidora d’Urbanisme, Aurora Carbonell Abella, ha subratllat que l’acord és resultat “d’un procés de diàleg entre l’Ajuntament i aquests col·legis professionals amb l’objectiu de millorar el servei a la ciutadania”. Carbonell ha destacat que “Sitges té un gran atractiu i genera una gran càrrega de treball a l’àrea d’Urbanisme, que és el que ara volem agilitzar”.
El nou model de col·laboració també abordarà aspectes jurídics, econòmics, tecnològics i tècnics, i inclourà el suport dels col·legis professionals en el procés d’actualització de la normativa urbanística municipal.
Amb aquest conveni, Sitges esdevé un dels primers municipis de Catalunya a aplicar aquests criteris de millora i agilització en la gestió urbanística.
PUBLICITAT
PUBLICITAT