Vegueria del Penedès

POLÍTICA MUNICIPAL

Sol·licitem la creació d’una comissió de seguiment davant la necessitat històrica de construir un teatre a l’Ateneu i un auditori al Centre


Junts per Sant Sadurní Sant Sadurní d'Anoia

04-06-2025 19:01

Junts qualifica de “sagnant” que Sant Sadurní, amb prop de 13.000 habitants, no disposi “en l’actualitat d’un espai que pugui donar cobertura al dret de la ciutadania de gaudir d’una programació d’arts escèniques i musicals digna i de qualitat

L’edifici de l’Ateneu Agrícola. Eix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El portaveu de Junts per Sant Sadurní, Ton Amat, va reiterar una reivindicació històrica al municipi: la construcció d’un teatre a l’Ateneu i d’un auditori al Centre. Ho va fer en la defensa de la moció presentada en el darrer ple municipal on sol·licitava al govern municipal la creació d’una “comissió de seguiment de tots els grups municipals i de les dues entitats per tirar-los endavant i contribuir a reforçar l’activitat cultural al nostre poble”.

Amat també reclamava al govern municipal que, junt amb la resta de partits sadurninencs, fes “el possible per assolir un acord que comporti la cessió parcial de les instal·lacions de l’Ateneu Agrícola i el Centre Agrícol de Sant Sadurní d’Anoia per part de les entitats propietàries a l’Ajuntament”, que en un futur permeti “formular un nou marc de relació concertada de manera que les entitats associatives puguin continuar l’activitat i la gestió de l’equipament”.

Per fer-ho possible, la proposta de Junts preveu “destinar els diners de la Fundació Parera a la creació d’una nova Fundació, amb participació municipal, per tirar endavant el projecte del Centre”; fet que donaria resposta a “la finalitat per la qual es va crear la Fundació Parera, alhora que la creació d’un auditori seria un complement vital per les activitats de l’Escola de Música”. Això permetria que la Fundació s’encarregués de tirar endavant el projecte i, posteriorment, fos la responsable de gestionar la programació i gestió de l’auditori.

Necessitat històrica

Junts qualifica de “sagnant” que Sant Sadurní d’Anoia, amb prop de 13.000 habitants, no disposi “en l’actualitat d’un espai que pugui donar cobertura satisfactòria al dret de la ciutadania de gaudir d’una programació d’arts escèniques i musicals digna, variada i de qualitat”. Una mancança que es veu agreujada si es té present que a mitjans del segle passat, el municipi disposava de tres espais d’aquestes característiques: la Cambra Agrícol, l’Ateneu Agrícola i el Centre Agrícol.

L’edifici de l’Ateneu, que té la categoria de de BCIL, es va construir a partir del 1908 segons el projecte de l’arquitecte Miquel Madurell, i conserva diversos espais de gran interès patrimonial, com la façana modernista, l’escalinata d’entrada, el vestíbul, el cafè i la sala d’actes, a més d’unes instal·lacions esportives vinculades al Club Esportiu Noia Freixenet. L’Ateneu Agrícola, que va rebre la Creu de Sant Jordi l’any 2008, compta amb un nombre elevat de socis, en part per tradició familiar i en part per la importància esportiva.

D’altra banda, el Centre Agrícol és una entitat fundada l’any 1912 i té l’edifici inclòs a l’inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. No obstant, la manca d’activitat cultural i esportiva ha provocat una continuada reducció el nombre de socis, que mantenen la gestió del patrimoni de l’entitat amb l’objectiu d’aconseguir posar en marxa una restauració que permeti la recuperació de l’oferta cultural a la sala d’actes.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.