Vegueria del Penedès

APPLUS+ IDIADA

L’Institut Andreu Nin del Vendrell potenciarà la formació en tecnologies de l’hidrogen per a l’automoció


Redacció El Vendrell

12-06-2025 9:15

El centre incorporarà continguts sobre l’hidrogen verd i rebrà equipament especialitzat i formació per al professorat amb el suport d’Applus+ IDIADA

L’Institut Andreu Nin del Vendrell potenciarà la formació en tecnologies de l’hidrogen per a l’automoció . Applus+ IDIADA

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Institut Andreu Nin del Vendrell farà un salt endavant en la seva oferta de formació professional a partir del curs vinent, incorporant les tecnologies de l’hidrogen aplicades al sector de l’automoció gràcies a un acord de col·laboració amb l’empresa Applus+ IDIADA. El projecte preveu incloure aquests continguts en el cicle formatiu de grau superior d’Automoció i en el curs d’especialització en Manteniment de Vehicles Híbrids i Elèctrics.

Aquesta col·laboració pionera s’emmarca en l’estratègia del Departament d’Educació i Formació Professional per adaptar l’FP a les necessitats emergents del mercat laboral i fer front als reptes de la transició energètica. El secretari de Formació Professional, Francesc Roca, ha destacat que “la millora del capital humà és una peça clau per superar els reptes de futur, i l’FP hi juga un rol essencial”.

En aquest sentit, Applus+ IDIADA oferirà durant el mes de juny formació específica al professorat de l’Institut Andreu Nin i cedirà gratuïtament equipament per facilitar la docència pràctica sobre aquestes tecnologies. A més, el proper curs es posarà en marxa una base unificada de coneixement i bones pràctiques sobre l’hidrogen verd i es crearà una xarxa de centres d’FP, empreses i entitats d’innovació per impulsar projectes col·laboratius vinculats a la mobilitat sostenible.

El CEO d’Applus+ IDIADA, Josep Maria Farran, ha remarcat el compromís de l’empresa amb la formació professional: “Compartir el nostre coneixement en tecnologies capdavanteres com l’hidrogen és una manera de seguir enfortint el vincle amb el talent jove i assegurar una formació alineada amb els reptes del sector”.

Applus+ IDIADA va rebre el 2023 l’acreditació d’excel·lència en FP Dual i manté una relació estreta amb els centres educatius del territori. Des de fa 15 anys ha acollit 267 alumnes en pràctiques, provinents de nou instituts del Penedès, dels quals gairebé la meitat han acabat incorporant-se a la plantilla.

Amb aquesta iniciativa, l’Institut Andreu Nin es posiciona com a referent en la formació en noves tecnologies aplicades a la descarbonització del transport, tot reforçant la connexió entre educació, empresa i innovació.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.