MANDAT 2023-27
19-06-2025 9:26
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’audiència pública de meitat de mandat, celebrada aquest dimecres a l’auditori de Neàpolis, va permetre als veïns i veïnes de Vilanova i la Geltrú traslladar directament al govern municipal les seves preocupacions i inquietuds. La sessió, encapçalada per l’alcalde Juan Luis Ruiz i els tinents d’Alcaldia Gerard Llobet i Iolanda Sánchez, es va emetre en directe per Canal Blau i va comptar amb traducció per a persones sordes.
L’audiència va permetre un diàleg directe entre el govern i el públic assistent. Segons va remarcar l’alcalde, l’objectiu era retre comptes i complir el compromís de transparència recollit en el Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2023-2027, del qual, segons Ruiz, el 90 % de les accions ja estan en marxa. L'alcalde va destacar la voluntat d’exercir un govern proper i dialogant, i va subratllar la feina per defensar els interessos de la ciutat davant altres administracions. En aquest sentit, va remarcar el compromís de la Generalitat amb el nou hospital comarcal —el pla funcional es preveu per al 2026— i va reivindicar la tasca feta per revertir la precarietat en l’espai públic, amb contractes com el de la neteja i la recollida de residus, “essencials per a la ciutat”. L’alcalde també va posar en valor l’impuls en habitatge protegit, la millora del transport públic urbà, i l’avanç en la renovació del Pla General d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que ha de definir el model de ciutat per als pròxims quinze anys.
La mobilitat urbana va ser un dels temes que més preguntes va generar. Diversos assistents van expressar dubtes sobre el pla de pacificació del centre, la seguretat viària i l’accessibilitat a carrers del nucli antic. El primer tinent d’Alcaldia, Gerard Llobet, va explicar que s’està revisant el pla heretat de l’anterior mandat i que es prioritzen intervencions per millorar voreres i reparar zones malmeses, com la plaça dels Cotxes o el carrer del Col·legi.
També van sorgir qüestions sobre les connexions amb Barcelona, demanant una zona tarifària única i més freqüències de Rodalies. El govern local va recordar que aquestes són demandes recurrents a la Generalitat i que recentment s’ha anunciat un reforç del servei de bus exprés.
L’incivisme, especialment per les pintades i el comportament de propietaris de gossos, va ser un altre tema recurrent. El govern va respondre que s’estan revisant les ordenances municipals i que es preveu un increment de sancions, així com millores en la neteja viària.
Pel que fa a l’habitatge, el públic va preguntar sobre la situació d’un bloc a la rambla Sant Jordi, propietat d’una immobiliària de La Caixa. La regidora Iolanda Sánchez va informar que s’ha activat el dret de tanteig per adquirir cinc habitatges. També es va parlar dels projectes d’habitatge protegit en curs i de com es busca garantir més accés per a col·lectius vulnerables.
Altres temes plantejats van ser la lluita contra la pobresa infantil —amb detalls sobre les ajudes a les famílies i el lleure inclusiu per part de la regidora Gisela Vargas—, la possibilitat d’incorporar la moneda social turuta en projectes municipals i la importància del moviment veïnal.
La sessió va servir per fer aflorar els temes que més preocupen actualment la ciutadania i que, segons el govern municipal, ajudaran a definir les prioritats per als dos anys que queden de mandat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT