Vegueria del Penedès

CURS 2025-26

Sitges proposa un equipament municipal com a alternativa als mòduls prefabricats als centres educatius


Redacció Sitges

25-06-2025 15:19

L’Ajuntament vol evitar la instal·lació de barracons dins les escoles i planteja iniciar la nova escola a La Plana

Sitges proposa un equipament municipal com a alternativa als mòduls prefabricats als centres educatius. Ajuntament de Sitges

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Ajuntament de Sitges presentarà aquest divendres al Departament d’Educació de la Generalitat una proposta alternativa per evitar la instal·lació de mòduls prefabricats dins dels actuals centres educatius del municipi. En lloc d'això, el consistori proposa fer servir, de manera provisional, un equipament municipal per acollir l’alumnat afectat, i també ofereix uns terrenys a La Plana per iniciar-hi el projecte de la nova escola que Sitges fa temps que reclama.

La trobada, en què hi assistiran l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell Abella, i la regidora d’Educació, Carme Gasulla Blanco, ha de servir per detallar el preacord assolit amb el departament per descartar definitivament la ubicació de mòduls dins dels recintes escolars actuals.

“Nosaltres continuem demanant un nou centre educatiu i ja hem fet saber a la Generalitat que tenim els terrenys d’equipaments de La Plana a punt per fer-la”, ha destacat l’alcaldessa. Per la seva banda, la regidora Carme Gasulla ha remarcat que “la prioritat de les direccions de les escoles era que no s’instal·lessin barracons als centres i això és el que hem de confirmar en aquesta reunió”.

Des de l’Ajuntament es confia que la reunió amb el Departament d’Educació serveixi per acordar un full de ruta que permeti atendre l’alumnat ja aquest setembre, però també per definir un projecte educatiu de futur per a la vila. En aquest sentit, la regidora d’Educació també ha posat en valor el compromís del Govern català per destinar 3 milions d’euros a la reforma de l’Escola Esteve Barrachina. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.