Vegueria del Penedès

ADMINISTRACIÓ OBERTA

Vilafranca activa un xatbot amb intel·ligència artificial per facilitar els tràmits municipals


Redacció Vilafranca del Penedès

26-06-2025 22:01

L’Ajuntament impulsa l’atenció ciutadana 24/7 amb una eina digital que guia les persones usuàries en la tramitació electrònica

Vilafranca activa un xatbot amb intel·ligència artificial per facilitar els tràmits municipals. Ajuntament de Vilafranca

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Vilafranca del Penedès fa un pas endavant en la digitalització dels serveis municipals amb la posada en marxa d’un nou xatbot basat en intel·ligència artificial (IA) que ja està disponible al portal de tràmits de l’Ajuntament. L’assistent virtual ha estat creat per millorar l’accessibilitat de l’administració electrònica, oferint una atenció personalitzada i disponible les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana.

L’objectiu del projecte és fer més fàcil per a la ciutadania la realització de gestions a través d’Internet, guiant els usuaris en la localització i tramitació de sol·licituds d’acord amb les seves necessitats. El sistema ha estat entrenat amb el catàleg complet de tràmits municipals, i combina tecnologia de processament de llenguatge natural amb un model de classificació adaptat als serveis més habituals.

Això permet que el xatbot pugui interpretar preguntes en llenguatge planer, identificar la temàtica del tràmit i oferir respostes clares i enllaços directes a la gestió corresponent. Es tracta, segons ha explicat el regidor de Sistemes d’informació i noves tecnologies, Miquel Medialdea, d’una eina "que encara s’està ajustant amb la col·laboració dels diferents serveis municipals per millorar la fiabilitat de les respostes, però que ja és prou madura perquè la ciutadania i entitats en comencin a fer ús".

L’Ajuntament anima les persones usuàries a provar l’eina i enviar els seus comentaris, amb l’objectiu d’afinar encara més el servei i adequar-lo a les demandes reals.

Aquesta actuació forma part de l’estratègia de digitalització municipal CODEX, impulsada aquest mandat com a full de ruta per sistematitzar solucions tecnològiques a tots els serveis de l’Ajuntament. L’objectiu general és oferir serveis públics més accessibles, àgils i simplificats, i apropar l’administració al conjunt de la ciutadania a través de l’ús eficient de les noves tecnologies.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.