Vegueria del Penedès

PLUGES INTENSES

Activada l’alerta del pla INUNCAT per pluges intenses al Garraf i Baix Penedès a partir d’aquesta matinada


Redacció Vilanova i la Geltrú

08-07-2025 22:33

Protecció Civil demana molta precaució per risc d’inundacions al litoral sud

Activada l’alerta del pla INUNCAT per pluges intenses al Garraf i Baix Penedès a partir d’aquesta matinada. EIX

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Pla INUNCAT ha estat activat aquest dimarts per Protecció Civil de la Generalitat davant la previsió de pluges intenses que poden afectar el litoral sud de Catalunya a partir d’aquesta mitjanit i fins dimecres al matí.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, els xàfecs més intensos es poden produir durant la matinada, especialment a les comarques del Baix Penedès, Tarragonès i Baix Camp, on es poden superar els 40 litres per metre quadrat en només 30 minuts. També es preveu intensitat de pluja destacable (fins a 20 l/m² en 30 minuts) al Garraf, Alt Penedès, Alt Camp, Baix Ebre i Montsià.

La distribució de les precipitacions serà localitzada, però poden provocar afectacions greus en punts concrets.

Recomanacions de Protecció Civil

Davant aquesta situació, Protecció Civil demana extremar la prudència, especialment en:

-La mobilitat nocturna i de matinada.

-Activitats a l’exterior, especialment en zones properes a rieres, barrancs i altres punts inundables.

-Desplaçaments per carretera: cal evitar creuar zones negades, rius o rieres, ja que la força de l’aigua pot arrossegar vehicles i persones.

També es recomana revisar desguassos i baixants, no deixar objectes susceptibles de ser arrossegats per l’aigua a l’exterior i seguir les indicacions de les autoritats locals i serveis d’emergència.

Les autoritats demanen seguir l’evolució de la previsió meteorològica i estar pendents de possibles actualitzacions del pla d’emergència.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.