DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

ELS BORDEGASSOS FAN EL PRIMER CASTELL DE 8 DE LA TEMPORADA


Bordegassos

23-06-2005 16:58

El 4 de 8 carregat

Aquesta vegada sí. Diumenge passat els Bordegassos van aconseguir descarregar el seu primer quatre de vuit de la temporada en la diada del 36è aniversari dels Castellers de Barcelona. L’havien anunciat per Sant Jordi i no havia pogut ser, a Valls tampoc va poder ser, però a Barcelona si; com diu la dita popular, a la tercera va la vençuda i així va ser. La plaça Sant Jaume va tornar a viure una gran jornada castellera amb uns Minyons pletòrics descarregant els seus primers castells de nou de la temporada i uns Castellers de Barcelona aconseguint descarregar tres castells de vuit.

La Diada castellera s’inicià amb l’entrada a plaça, per part de les tres colles, amb un pilar de quatre caminant. El pilar que van enlairar els Bordegassos va tenir com a debutant a la Clàudia Tonda, una nena de només tres anys que feia així el seu primer castell a plaça com a enxaneta. Els de la camisa de color groc terròs van actuar en tercera posició, darrera dels Minyons de Terrassa i dels Castellers de Barcelona, respectivament, en primera ronda van descarregar el seu tercer quatre de set amb el pilar, el castell va pujar ràpid i en cap moment va perillar la seva estructura, va ser completat amb solvència, es nota que el tenen per la mà. En segona ronda es van decidir pel quatre de vuit, la gent li tenia moltes ganes de poder descarregar per fi el primer quatre de vuit de l’any i així va ser. El primer intent es va desmuntar ja que dos terços quedaven molt tancats hi va fer que tant quarts com els quints no poguessin treballar amb comoditat i la seva cap de colla va decidir tirar-lo avall, calia assegurar-lo i evitar una possible caiguda. En ronda de repetició hi van tornar, efectuant prèviament un parell de canvis en el pis de terços i el quatre va quedar més ben agafat de mides, el castell va començar a pujar amb tranquil•litat, sense presses, pas a pas sense rebrincades, es carrega, la gent de la pinya comença a cridar, els del tronc també però encara quedava fer el més important: descarregar-lo. I així va ser, el primer quatre de vuit ja era al sarró, el 96è del seu historial, cada cop en queden menys per arribar als 100.
Fins a quatre debutants es van estrenar en aquest castell, concretament dos segons, en Cristóbal Raya i en Josep Maria Tello, en Jordi Alba al pis de terços i la Tània Cortés com a enxaneta de castells de vuit.
En tercera ronda van enlairar el cinc de set, el cinc va ser més treballat del que es habitual tot i això el castell va ser descarregat. Per acabar la millor actuació de la temporada van fer el pilar de cinc, en el qual també es va estrenar una enxaneta, l’Alba. Aquesta nena es fruit de la campanya que va fer la colla al col•legi l’Arjau el passat mes de maig i ara comença a donar els primers resultats.

A la tarda els Bordegassos de Vilanova van participar, fent dos pilars de quatre, en el Memorial Xavier Garcia que es va celebrar al camp de futbol.

La propera actuació dels Bordegassos serà aquest diumenge a Ribes, a partir de les 18:30 a la plaça de la Vila on estaran acompanyats de la Jove de Sitges i els Castellers de Santa Coloma. L’autocar sortirà a les 18:00h de la plaça de les Casernes.

D’altra banda la colla celebrarà la revetlla de Sant Joan amb una barbacoa argentina al seu local.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.