PUBLICITAT
CARLOS IZQUIERDO
11-07-2025 9:00
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Sitges ha donat el tret de sortida simbòlic a la Festa Major 2025 amb la presentació del cartell i la nova imatge gràfica, en un acte celebrat aquest dijous al vespre a l’Escorxador - Centre d’Arts Vives. La proposta d’enguany posa el focus en el so com a element essencial de la festa i reivindica la seva capacitat per evocar emocions i records col·lectius.
L’obra és del dissenyador gràfic sitgetà Carlos Izquierdo Capo, que ha ideat una imatge inspirada en sis sons icònics de la festa —la gralla, els plats de la Banda, un morteret, un timbal, una pandereta i uns picarols— representats en forma d’ona dins de parèntesis gràfics, com si fossin petites càpsules de memòria sonora. “Tots els moments de la festa tenen una cosa en comú: el so”, ha explicat l’autor, destacant que la proposta vol apel·lar a l’emoció personal i col·lectiva.
La regidora de Tradicions i Festes, Eva Martín, va destacar durant l’acte que “és un encert fer del so i del soroll els protagonistes de la festa perquè són elements indispensables i que ens fan sentir identificats”, i va defensar el valor de trobar l’equilibri entre el descans veïnal i el dret a celebrar. Per la seva banda, el president de la Comissió, Xavier Salmerón, va subratllar que “sense el so no hi ha festa, i sense festa no hi ha vida”.
Una de les novetats destacades és que, per primer cop, s’ha creat una imatge gràfica unificada per a les dues festivitats de Sant Bartomeu i Santa Tecla, amb una estètica cohesionada i un relat visual compartit que reforça la idea d’una sola Festa Major, reconeguda com a Festa Patrimonial d’Interès Nacional.
La Comissió ha anunciat que el programa d’actes i la resta de protagonistes de la Festa Major 2025 es presentaran el dijous 31 de juliol a les 20 h al Baluard de Vidal Quadras.
Amb la imatge ja presentada, Sitges es prepara per viure una Festa Major participativa, arrelada i plena d’emoció, on el so tornarà a ser l’ànima d’una celebració amb identitat pròpia.
PUBLICITAT
PUBLICITAT