DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ESTIU

Agost a la vista!


Josep Ballbè Urrit Vilanova i la Geltrú

29-07-2025 15:54

Tenim el darrer mes de vacances a tocar i em sembla adient esperonar la gent

Paisatge d'estiu a Sant Quintí de Mediona. Xavi Navas

No ens podem queixar enguany per manca d'aigua. Això sí, essent molt amant dels refranys, tibaré -un cop més- d'ells.

"Xàfecs d'agost, bolets en abundor / Valen més nuvolades d'agost que sol de setembre / Trons d'agost grans raïms i bon most / Si plou molt al mes d'agost, no gastis diners en most ". Tant de bo que segueixi plovent en justa mesura.

"Si a l'agost vas a l'olivar i veus una oliva aquí una enllà, torna tranquil a casa, que, d'olives, prou n'hi haurà". Amb equilibri pluviomètric, "pluges per l'agost, safrà, mel i most". També, "pluja d'agost, bona per als horts". A banda que "per l'agost, post el sol, post el bon temps". N'hi ha que s'enfaden en perdre's la passejada del capvespre o el refresc a les terrasses. Tant si fan vacances com si es troben escalfant la butaca de casa, amb un sol tòrrid.

D'una o altra manera, "amb bona casa i bon foc, tot l'any agost"... I, si pot ésser, sense oblidar l'aire condicionat!.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.