PUBLICITAT
FESTA MAJOR 2025
07-08-2025 9:12
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Vilanova i la Geltrú ha posat punt final a la Festa Major 2025 amb un balanç molt positiu per part de l’Ajuntament, que ha destacat tant la implicació ciutadana com la feina conjunta entre els pabordes, les entitats i els serveis municipals. La celebració de la Mare de Déu de les Neus ha comptat amb un total de 115 activitats repartides al llarg de 27 dies, i ha culminat amb la presa de procuració dels pabordes de la Festa Major 2026.
La regidora de Cultura, Eva Bolaño, ha felicitat la ciutadania per la seva participació i ha posat en relleu diversos moments destacats, com la diada castellera, amb una actuació brillant dels Bordegassos de Vilanova, que van descarregar la clàssica de vuit. També han brillat les colles convidades, amb el 3 de 10 dels Castellers de Vilafranca, la gamma extra de la Jove de Tarragona i el retorn dels Nens del Vendrell, que han estrenat el 5 de 8.
Altres actes multitudinaris que han tingut una gran acollida han estat el Correfoc, la Baixada de Gegants, el Castell de Focs i la renovació del Vot del Poble.
Més accessibilitat i inclusió
Una de les novetats d’enguany ha estat la millora de l’accessibilitat, amb la consolidació del tram tranquil a les cercaviles, la traducció a llengua de signes en actes parlats, més espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda i, com a novetat, una plataforma elevadora al Ball de Vigília.
Celebracions d’aniversari
L’edició 2025 també ha servit per commemorar diversos aniversaris: els 25 anys del Ball de Valencians, amb una cercavila especial acompanyats del grup navarrès Txori Zuri; els 25 anys de la Banda de l'Escola Conservatori Mestre Montserrat, amb una actuació destacada al final del Vot del Poble; i els 40 anys de la Carpa i el Porró. A més, s’ha celebrat el 10è aniversari de l’ofrena del raïm a la Mare de Déu.
Pressupost i col·laboracions
La Festa Major ha comptat amb un pressupost de 350.000 euros, finançats amb 200.000 euros d’aportació municipal, 100.000 euros provinents de marxandatge i activitats de la Pabordia, i 50.000 euros de patrocinadors. Bolaño ha agraït el suport de col·laboradors i patrocinadors pel seu paper clau en fer possible la festa.
Prevenció i seguretat
L’espai Pausa’t, vinculat als punts liles, ha tornat a ser un referent en la prevenció de violències masclistes i LGTBIfòbiques. Durant la Festa Major, els cinc punts liles han atès 559 persones, majoritàriament joves entre 14 i 35 anys, amb especial activitat durant el Ball de Vigília.
La coordinació entre la Policia Local, els agents de civisme, Protecció Civil, Voluntaris del Garraf i Voluntaris de la Nova ha garantit un desenvolupament segur de totes les activitats, sense incidents destacables.
Una festa de ciutat
La regidora ha subratllat que l’èxit de la festa s’explica per la tasca transversal dels serveis municipals, des de Serveis Urbans fins a Joventut, Equitat, Comunicació, Policia Local i Alcaldia, sota la coordinació de Cultura. El muntatge i desmuntatge d’escenaris, la instal·lació elèctrica i altres operacions logístiques han contribuït a fer realitat una Festa Major participativa, segura i plena de moments per recordar.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT