DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

DENÚNCIA

El TSJC ha admès a tràmit la denúncia de la Bisbal Decideix


La Bisbal Decideix La Bisbal del Penedès

12-08-2025 19:12

El tribunal estudiarà el possible conflicte d’interès de l’alcaldessa i la tinent d’alcalde de la Bisbal en la requalificació urbanística del polígon logístic de les Planes del Vent

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha admès a tràmit la denúncia sobre el possible conflicte d’interès de l’alcaldessa i la tinent d’alcalde de la Bisbal del Penedès en el procediment administratiu de l’aprovació inicial d’aquest passat mes de març de la modificació puntual de les normes subsidiàries del municipi per permetre el polígon logístic de les Planes del Vent de 74 ha a l’entrada històrica del poble de la Bisbal i a tocar de la urbanització de la Miralba. 

La Bisbal Decideix a principis de març ja va fer públic el possible conflicte d’interès de l’alcaldessa, Agnès Ferré, i la tinent d’alcalde, Judith Vidal, en relació amb la requalificació urbanística dels Masots que les obligava al deure legal d’abstenció en el cas de tenir familiars directes interessats en l’afer. La Bisbal Decideix llavors va aportar proves del registre de la propietat i del cadastre que familiars directes d’ambdues tenen (o fa poc havien tingut) propietats afectades per la requalificació urbanística. Posteriorment durant el procés d’aprovació inicial s’han fet públic els documents que proven l’existència d’aquestes propietats dels familiars directes (vegeu la documentació sotmesa a exposició pública https://bisbalpenedes.com/urbanisme/planesvent/Finques_registrals.pdf). 

La Bisbal Decideix ha posat de manifest davant al TSJC que els familiars directes de l’alcaldessa posseeixen una propietat d'1,1 ha (11.013 m2 segons el Cadastre, 1,5% respecte a les 73,6 ha urbanitzables del projecte). Cal remarcar que la rellevància dels fets no l'estableix la superfície de la finca, sinó l'augment exponencial del valor econòmic que ha tingut aquesta propietat en el context de la seva requalificació. Un cop urbanitzada i edificada la participació d’aquesta propietat en el projecte estaria valorada econòmicament en uns 622.000 euros segons els criteris dels mateixos promotors a la memòria econòmica a raó de 0,56 milions d’euros/ha (41,6 milions d’ingressos en vendes per les naus del polígon de 73,6 ha totals). Vegeu la pàgina 27 de l’apartat 10 de Conclusions.

Per tant, la rellevància d’aquesta propietat és indiscutible. En el cas de la tinent d’alcalde, els seus familiars directes van vendre la propietat a finals de 2018 a l’empresa CODELFE, promotora del polígon logístic, en ple procés d’especulació urbanística al voltant d’aquesta requalificació, sense que siguin públiques les condicions de la compravenda. 

La Bisbal Decideix va denunciar també al TSJC que, malgrat aquest deure legal d’abstenció, ambdues varen participar decisivament en els plens municipals que van permetre l’aprovació inicial el 27 de març de 2025 de la reclassificació urbanística i la desestimació del recurs de reposició que La Bisbal Decideix va interposar. Així doncs, la participació de l'alcaldessa i la tinent d'alcalde han sigut decisives per l'aprovació inicial de la reclassificació urbanística per permetre el polígon logístic de les Planes del Vent. La Bisbal Decideix ressalta al TSJC que el deure d’abstenció de l’alcaldessa i tinent d’alcalde ve remarcada àmpliament en la normativa estatal, catalana i municipals segons marquen els articles 19 i 23 de la Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic, l’article 55 de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l’article 66 del Reglament orgànic municipal i l’article 5.2 del Codi ètic i de conducta dels alts càrrecs de l’ajuntament de la Bisbal del Penedès. Segons tota aquesta normativa els càrrecs públics tenen el deure d’abstenció en els afers on concorrin les causes de conflicte d’interès, com en el cas que familiars directes dels càrrecs públics tinguin interessos econòmics, i especialment en les modificacions puntuals de reglamentació urbanística. Així el TSJC accepta que hi ha prou fonaments per acceptar la denúncia de la Bisbal Decideix i ja ha demanat a l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès la documentació dels expedients municipals per aquest possible conflicte d’interès. En cas de resolució favorable a la Bisbal Decideix, això comportaria la nul·litat dels plens d’aprovació del polígon logístic de les Planes del Vent. 

Cal recordar que els familiars directes de la Sra. alcaldessa Agnès Ferré i de la Sra. tinent d'alcalde Judith Vidal, segons la documentació que hem aportat anteriorment, ja havien tingut relacions contractuals i fins i tot, cobrat diners del promotor, abans de les eleccions municipals del maig del 2023. Queda patent la falta d'ètica i moralitat de l’equip de Govern de l’Agnès Ferré que va ocultar-ho tot durant les eleccions com a mètode per enganyar a la ciutadania i fer-nos creure en una realitat totalment diferent de la que en els despatxos i a porta tancada ja s’havia consensuat amb el promotor. 

Amb tot això, també, es comença a entendre l’interès real que hi ha darrere d’un projecte que la ciutadania va rebutjar àmpliament en la consulta popular de l’1 de setembre del 2024. 

Grup municipal de la Bisbal Decideix

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.