PUBLICITAT
PLATGES
12-08-2025 19:21
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a través del seu web de turisme.
Canvi de nom no reflectit
Tot i que la denominació de platja d’Ibersol va ser substituïda oficialment pel nom de platja del Prat de Vilanova, aquesta transició no es reflecteix a la web de turisme, la web manté l’ambigüitat de l’intercanvi de noms encara en aquesta temporada 2025, tot i que el canvi de nom es va formalitzar per la comissió de Nomenclator abans de l’inici de la temporada de bany d’enguany. Aquesta contradicció pot confondre el visitant i debilitar la credibilitat de la informació turística, deixant de banda la voluntat de tot un veïnat que va apostar perquè la platja ubicada al seu barri deixes d’anomenar-se com la constructora que va construir el barri per integrar-se completament al barri.
Accessibilitat exagerada
El portal afirma que la platja és accessible des de qualsevol punt de la ciutat a peu, en bici, patinet o bus urbà. Malauradament, la sensació de seguretat per arribar-hi a peu, en patinet o bicicleta és precisament això: una sensació, per accedir a l’esmentada platja l’únic vial existent és la carretera C-246a, sense carrils per a vianants ni ciclistes segregats, deixant als usuaris que es traslladen des del nucli urbà fins a l'esmentada platja en una situació totalment precària i insegura. L’altra opció és venir a peu per la costa, això sí, sent conscients que s’haurà de travessar la via del tren al mateix nivell amb el perill d’atropellament que això comporta.
Si parlem del bus urbà, és totalment fals l’accés amb aquest mitjà de transport públic donat que directament no existeix cap bus urbà que uneixi el nucli de la ciutat de Vilanova i la Geltrú amb la Platja del Prat de Vilanova. Sí que existeix un BUS INTERURBÀ amb uns horaris totalment deficients de dilluns a divendres, malauradament, els caps de setmana i els dies festius ni tan sols EXISTEIX AQUEST SERVEI de transport públic INTERURBÀ, tot i que l'AV fa més de vint anys que reclama un servei de bus urbà eficient TOTS ELS DIES de la setmana.
Serveis de vigilància i socorrisme: una ombra amb forma
El web enumera “servei de vigilància, salvament i socorrisme”, però la realitat és que tan sols existeixen dos socorristes durant tota la jornada i una torre de vigilància per garantir la seguretat d'una platja que pot arribar a tenir més de 2.500 visitants i a la mateixa web indica que té uns 19.500 metres quadrats. Els números no encaixen, cada socorrista ha de vigilar més de 9.500 metres quadrats de platja durant tota la jornada laboral sense cap relleu per descansar sense deixar la seva posició de vigilància i evidentment un dels dos ho ha de fer a peu de terra sense cap mena de visibilitat de l’aigua, per fer-ho més difícil encara.
Lavabos adaptats: un insult a la dignitat dels usuaris.
Es promouen com “Servei de lavabos públics i lavabo adaptat per a persones amb mobilitat reduïda”, però la realitat empírica és tristíssima: dues casetes de plàstic minúscules que no arriben al metre quadrat cada una, amb plataformes d’accés malmeses i absolutament inadequades per a usuaris amb mobilitat reduïda.
L’aparença feliç del web no pot amagar aquesta desconnexió amb la realitat.
Això aquest any, fins ara únicament existia una de les dues casetes de plàstic (la que la guingueta col·loca cada any i està connectada al clavegueram no produint males olors amb l'eficient neteja que ells mateixos realitzen), donada la insistència de l’AV del barri l’Ajuntament va dir que aquest any reforçaria el servei de lavabos, notícia que ens va alegrar, mai vàrem pensar que el que farien seria ficar un lavabo químic al costat de la guingueta de la platja, perjudicant l’únic bar de la platja amb els mals olors, la neteja precària i el mal efecte òptic que produeix. Innocents nosaltres vàrem pensar que instal·larien una caseta de serveis digna com les que existeixen a les altres platges de Vilanova, res més lluny de la realitat...
Servei de Vestidors
Escrit al paper queda molt maco, la realitat, però, és que aquest servei no existeix a la platja del Prat de Vilanova. Els únics vestidors que hi podem trobar són els que improvisen els banyistes amb les seves tovalloles mentre es canvien a qualsevol part de la via pública del barri del Prat de Vilanova.
Neteja de sorra: un servei molt diferent de les altres platges del Municipi.
Hi ha mencions de serveis de “neteja de platges”, malauradament en realitat la neteja manual és irregular i totalment insuficient.
La sorra es troba gairebé sempre carregada de residus. No hi ha transparència ni calendari real que garanteixi una platja neta i digna de rebre la Bandera Blava.
Si parlem de la garbelladora, no existeix un calendari fixat de freqüència, aquest està supeditat al criteri del tècnic de platges, aquest any, per exemple, va trigar tres dies a netejar la platja després de Sant Joan.
En conclusió, la web de turisme exhibeix un retrat idealitzat que dista molt de la realitat. Aquesta mena de comunicació més que informar, desinforma i genera frustració.
És urgent que l’Ajuntament adapti la narrativa de la web a la realitat rebaixant les expectatives descrites, o millor encara, que faci les inversions adients en infraestructures, serveis reals i visibles per tal que la realitat de la platja del Prat de Vilanova s’ajusti al descrit de la web Municipal i equipari els serveis amb els mateixos que tenen la resta de platges de la nostra Ciutat.
Com sempre diem, únicament volem ser tractats i tenir els mateixos drets que la resta de la Ciutadania de la nostra Ciutat, les obligacions ja les complim religiosament.
La confiança no es forja amb paraules boniques, sinó amb accions transparents i tangibles.
#TAMBESOMDEVNG
Associació de Veïns del Prat de Vilanova
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT