DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

LLENGUA CATALANA

Els actes públics, en català!


Entitats Tot República Vilafranca del Penedès

21-08-2025 12:27

Volem formular una queixa davant la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, i fer-la arribar també als Administradors de la FM2025

Cartell del 'TARDEO PRE FM25'. Eix

Les entitats que formen part de l’agrupació Tot República manifestem que: 

El passat dissabte, 9 d’agost, vam tenir coneixement i evidències d’un acte promogut pels Administradors d’enguany de la Festa Major (FM). 

L’esdeveniment es va fer al Parc de Sant Julià durant la tarda-vespre i, pel que hem pogut saber, formava part dels actes previs a “la més típica”, organitzat per una entitat contractada pels Administradors de la FM (és a dir, també per l’Ajuntament). L’acte era gratuït, d’accés lliure i es promocionava com a TARDEO PRE FM25

La festa tenia, entre altres elements, una part musical, amenitzada per un DJ. De les moltes cançons que es van poder sentir i ballar, n’hi havia moltes en castellà i/o anglès, però cap ni una en català

Per tot això, volem formular una queixa davant la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, i fer-la arribar també als Administradors de la FM2025, per: 

∙ Incompliment del preàmbul i de diversos articles de la Llei 7/1983, de 18 d’abril, de normalització lingüística de Catalunya

∙ Incompliment del preàmbul i de diversos articles de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística

∙ Incompliment de diversos articles del Reglament del Consell Municipal per al Foment de la Llengua Catalana a Vilafranca del Penedès

Segurament podríem trobar més lleis i normatives que es van incomplir el passat dia 9, però el més important és posar en relleu, una vegada més, la deixadesa i la poca cura dels qui ens governen pel que fa a la promoció i el foment de l’ús de la llengua pròpia de casa nostra.  

No volem normalitzar actes o esdeveniments culturals o festius, com el del passat dissabte, organitzats o coorganitzats per les nostres administracions, que menystenen la nostra llengua: el català. 

Demanem que l’Ajuntament prengui mesures i que no es tornin a produir aquests greus  incompliments, deixadeses i menysteniments. 

 

Entitats Tot República: 

∙ Assemblea Nacional Catalana – territorial de Vilafranca del Penedès ∙ Consell de la República – Vilafranca del Penedès 

∙ Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana  

∙ L’Agrícol 

∙ Marxa de torxes 

∙ Òmnium Cultural Alt Penedès

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.