PUBLICITAT
CONSORCI DEL PATRIMONI
04-09-2025 9:47
Els Museus de Sitges han tancat l’estiu amb un balanç molt positiu: el Sitgestiu 2025 ha assolit un 91% d’ocupació en les activitats programades i ha reunit 1.687 assistents, un 9,7% més que en l’edició anterior. El cicle, organitzat pel Consorci del Patrimoni de Sitges i l’Ajuntament, ha ofert 38 activitats en només 26 dies, consolidant-se com una de les grans cites culturals dels mesos de juliol i agost.
Música, patrimoni i experiències sensorials
El cartell d’aquest any ha combinat música, òpera, patrimoni i activitats familiars, amb una resposta molt positiva del públic. Els quatre concerts de música clàssica al Racó de la Calma van congregar 284 persones, mentre que el jazz al Mirador del Museu de Maricel i a la Festa Major va reunir 320 espectadors.
L’òpera també hi ha tingut un paper destacat: les dues representacions de Tosca en format de butxaca al Palau de Maricel van sumar 188 assistents, i l’Òpera a la fresca al Racó de la Calma en va atraure 103.
Les propostes nocturnes, com els Capvespres de lluna plena (123 participants) o el passeig modernista nocturn (42), així com les visites guiades patrimonials (104), han reforçat l’atractiu cultural del cicle. També hi han tingut gran èxit les experiències sensorials, amb el Passeig d’aromes (74 persones), el Concert d’aromes (85) i el maridatge de música i vins amb el Cor femení Scherzo (57).
Els tallers familiars han reunit 183 participants en cinc propostes, amb una menció especial per a l’estrena de Juguem amb La Flauta Màgica de Mozart a càrrec de la Petita Companyia Lírica de Barcelona. La projecció de Curts fantàstics a la fresca, en col·laboració amb el Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya, va atraure 91 espectadors.
Estabilitat de públic als Museus
Més enllà del Sitgestiu, els equipaments museístics han mantingut xifres estables de visitants: el Cau Ferrat i Maricel han rebut 10.118 persones aquest estiu, mentre que les visites al Palau de Maricel han sumat 1.296 assistents. La Fundació Stämpfli - Art Contemporani ha rebut 185 visitants.
Pel que fa a les exposicions temporals, L’elogi del dibuix. La Col·lecció Manuel Puig i Noves adquisicions per a nous relats. La Col·lecció Nacional 2024 han estat visitades per 3.623 persones.
En conjunt, els Museus de Sitges han registrat 15.222 visitants aquest juliol i agost, xifra que consolida la seva estabilitat i confirma el Sitgestiu com una de les grans apostes culturals i turístiques de la vila.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT