DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

AGRESSIÓ

Agressió a un ciclista a la carretera del pantà (BV-2115)


Manuel M.M. Vilanova i la Geltrú

01-10-2025 15:18

Espero que el meu cas només hagi estat un fet puntual i que no es posi de moda

bici carretera pantà. Eix

Diumenge 28 de setembre, cap a les 17 h aproximadament.

Pujant amb bicicleta cap a Vilanova i la Geltrú per la carretera BV-2115, a l’alçada del Corral d’en Milà, una moto amb dos ocupants em llancen un ou a l’esquena amb un fort impacte que gairebé em desestabilitza, i continuen en direcció al càmping Vilanova Park.

Baixo de la bicicleta incrèdul, la deixo fora del voral i torno a peu cap al lloc de l’impacte (41.228287,1.682719) quan tornen a passar increpant i rient. Va ser curiós que venien dos cotxes del tipus tunejats, típics de les curses del pantà, i sembla que es coneixien. Dos nois amb casc en una moto negra de cilindrada mitjana.

Difícil reconèixer-ne les cares.

Canvio de voral, amagat entre uns arbres, i tornen a passar una altra vegada, la tercera.

S’aturen a la meva alçada i el que va de paquet treu un esprai amb un gas ataronjat, m’amenaça i tornen a marxar un altre cop en direcció a Vilanova.

Aleshores trec el mòbil i truco al 112 per denunciar l’agressió. Tornen a passar per l’altre costat i no m’atreveixo a fer-los fotos per no buscar-me més problemes i, ara sí, marxen definitivament mentre parlo amb els Mossos, que em diuen que sense matrícula no poden fer res i ni tan sols envien patrulla ni res. La veu femenina em diu que això és una simple gamberrada, posant com a exemple que és com qui toca uns timbres en un porter automàtic. No m’ho puc creure. Quedarà gravat. Bastant patètica, l’ajuda.

Si em fan caure de la bici o, en lloc d’un ou, m’arrenquen amb esprai, em tiren i em faig mal, també seria només una gamberrada?

A conseqüència del cop a l’esquena i del líquid de l’ou, el telèfon, que el duia a les butxaques posteriors, ha començat a donar error i s’apaga constantment. En fi.

L’endemà, dilluns a la tarda, vaig anar a la comissaria dels Mossos a Vilanova per veure si podia posar denúncia o obtenir un document que acredités l’agressió i l’agent em diu que poc poden fer, sense matrícula. Li pregunto si tenen constància de casos similars i em diu que no en sap res. És clar, com ho sabran si no prenen declaracions per escrit.

Si a qualsevol ciclista de la zona li ha passat quelcom semblant, prego que m’enviïn un correu electrònic a manolovik@hotmail.com per intentar recollir informació i fer una denúncia conjunta.

Cada dissabte i diumenge a la tarda, aquesta carretera s’omple de cotxes i motos a gran velocitat, sobretot entre els quilòmetres 10 i 11. Hi fan passades derrapant a les corbes i tots ho hem vist i ningú no fa res fins que un dia hi hagi una desgràcia per culpa de gent incívica que s’ha fet seva la carretera.

Espero que el meu cas només hagi estat un fet puntual i que no es posi de moda.

Manuel M.M. Vilanova i la Geltrú
Soci de la Unió Ciclista Vilanova

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.