DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

Els drets de tots els treballadors, a Internet


VD

11-08-2005 17:46

El Departament de Treball i Indústria posa a l’abast de tothom els convenis col·lectius que s’apliquen a Catalunya

Segons la Directora, “es tracta d’un servei adreçat a treballadors, empresaris, negociadors, professionals lliberals, empreses de treball temporal, administracions i ciutadans en general interessats a conèixer els acords col·lectius que s’apliquen a Catalunya”.

Aquest nou servei és pioner a tot l’Estat, pel fet d’oferir tota la informació que existeix actualment —tant d’àmbit autonòmic com estatal— sobre convenis col·lectius. Permet accedir al text complet dels convenis col·lectius i les seves revisions en format PDF, així com a una fitxa tècnica que inclou la informació bàsica de cada tipus d’acord. Serna ha destacat que l’actualització de la informació és diària.

Una de les grans novetats d’aquest servei, segons Mar Serna, és la possibilitat de fer una cerca especialitzada per continguts. En aquest sentit, qualsevol interessat pot saber què diu la regulació col·lectiva en àmbits tan diversos com les noves tecnologies, l’assetjament sexual o la mobilitat geogràfica. La cerca també és pot fer per nom d’empresa, i per sector o subsector.

Actualment, el nou servei del Departament de Treball i Indústria compta amb 1.455 convenis col·lectius distribuïts de la següent manera:

- 281 convenis sectorials.
- 687 convenis d’empresa.
- 12 convenis corresponents a grups d’empreses —acordat per dues o més empreses.
- 296 convenis de centre de treball —quan afecta a un centre de treball concret dins l’empresa.
- 14 pactes d’eficàcia limitada —té eficàcia sobre les parts signants.
- 141 acords de funcionaris.
- 24 acords interprofessionals i sobre matèria concreta —s’adhereixen a clàusules d’acords ja existents.

Serna també ha destacat que “a aquests acords s’hi afegiran els ja resolts, però encara no publicats al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC); els codis de bona conducta o bones pràctiques empresarials, i un històric dels convenis dels sectors més importants”.

El Departament de Treball i Indústria és l’organisme que comprova la legalitat dels convenis a Catalunya, els registra i n’ordena la seva publicació al DOGC.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.