PUBLICITAT
VITICULTURA I ENOLOGIA
17-11-2025 16:46
L’Associació Catalana d’Enòlegs – Col·legi d’Enòlogues i Enòlegs de Catalunya (ACE-CEEC) va celebrar aquest divendres el Congrés Internacional ACE de l’Enologia 2025, centrat en el tema “Microbiota i epigenètica: la intel·ligència adaptativa dels organismes del vi”. La trobada, celebrada al Cava Centre de Sant Sadurní d’Anoia, va reunir professionals i investigadors del sector vitivinícola, tant presencialment com en línia.
L’acte inaugural va comptar amb la participació de l’alcalde de Sant Sadurní d’Anoia, Pere Vernet; el president-degà de l’ACE-CEEC, Pedro Campos; i el director de l’INCAVI, Joan Gené, que van donar la benvinguda als assistents.
El congrés va incloure ponències de destacats experts com Philippe Gallusci (INRAE – Universitat de Bordeus), Marc Viñas (IRTA), Gemma Beltran (URV), José Manuel Guillamón (IATA-CSIC) i Sergi Ferrer (Universitat de València), centrades en microbiota, adaptació al canvi climàtic, epigenètica, llevats i evolució microbiana aplicada al vi.
La sessió de tarda va oferir el taller “L’art de destil·lar: l’alcohol, aquest gran desconegut”, impartit pel catedràtic Francisco López Bonillo (URV), que va combinar explicacions tècniques amb tastos guiats de destil·lats.
Amb una alta participació presencial i online, el congrés va reafirmar el compromís de l’ACE-CEEC amb la formació especialitzada, la transferència de coneixement i la innovació en el sector vitivinícola.
L’esdeveniment va ser organitzat pel Col·legi d’Enòlegs i Enòlogues de Catalunya, l’Associació Catalana d’Enòlegs i l’INCAVI, amb el patrocini de la Càtedra de la Vinya i el Canvi Climàtic i l’Organització Internacional de la Vinya i el Vi (OIV), i amb la col·laboració de CEVIPE, ENARTIS i les diferents DO’s.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT