DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

El conseller de Treball i Indústria inaugurarà Galàctica 2005


VD

08-09-2005 20:49

La fira d'invents s'obre dijous vinent amb més de 125 innovacions

A les imatges, una nina didàctica sobre la menstruació i un urinari masculí anatòmic per evitar les esquitxades

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

En aquesta nova trobada d’inventors estaran presents nous enginys catalans, de l’estat espanyol, d’Andorra, Marroc, França, Uruguai i Estats Units.

Molts dels invents que es podran veure a Galactica 2005 estan pensats per ocupar un espai en el nostre entorn més immediat, de la nostra vida quotidiana. Uns es mouen en l’àmbit de la investigació sobre ergonomia; altres són sistemes de seguretat; hi ha inventors que han treballat en el terreny de l’aprofitament de les energies naturals i convertibles i, altres, són d’àmbit sanitari.

Penjarrobes que assequen la roba; un pelador de gambes; generadors d'energia elèctrica a partir del moviment de la marea o plaques solars per a persianes que, a la vegada, refrigeren l'interior d'un habitatge; un sistema per arrencar el motor i l’aire condicionat del cotxe amb una trucada de mòbil; algunes de les propostes que presenta la Fira ens ajudaran a fer més fàcil la vida quotidiana, mentre d’altres són útils per a la investigació científica i la indústria d’alta tecnologia. Un altre aspecte a destacar són les aportacions imaginatives en el món del reciclatge i les energies renovables.

A la Fira també hi seran presents propostes de projecció internacional, com és la de l’associació d’estudiants SSETI, en la que hi participen 450 estudiants europeus, dels quals 25 són catalans. El projecte inclou tres microsatèl•lits que exploraran la lluna i un vehicle per aterrar-hi.

Aquest any, Galàctica 2005 voldrà retre homenatge a les tradicions, recordant amb una exposició de maquetes, com eren els estris per treballar el camp, per veure com han evolucionat i, amb ells, les feines de pagès.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.