08-10-2005 12:24
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Lagra reacció que ha provocat en alguns sectors polítics i socials de lEstat espanyol laprovació divendres passat del nou Estatut ha tornat a disparar lalarma en el sector del cava, que tem que es produeixi una nova crida al boicot, tal i com ja va passar lany passat arran dunes polèmiques declaracions del president dERC, Josep-Lluís Carod Rovira.
El president de la Confraria del Cava, Pere Bonet, assegura que el cava és una icona de Catalunya i com a tal segur que perdrem vendes, però també crec que podem recuperar-les en altres llocs. Amb tot, Pere Bonet lamenta que els entrebancs repercuteixin en un bon producte, com és el cava, i que es deixi de consumir per qüestions polítiques. Lúnica manera de contrarestar la situació és actuant en positiu, és a dir, amb bones campanyes comunicatives i dimatge i oferint un bon producte, el millor del mercat.
La indústria del cava tem una nova reacció contra aquest vi escumós de qualitat produït en una regió determinada, tal i com va succeir en la campanya de Nadal de lany passat. En aquella ocasió, el boicot al cava català va ser especialment intens a la comunitat de Madrid, on en els primers tres mesos daquest mateix any 2005 les vendes van caure un deu per cent. A això cal sumar-hi que la contracció del consum de cava va baixar, a lEstat espanyol, un 1,3% entre l1 de novembre de 2004 i el 10 de gener de 2005. Aquesta dada posa de manifest que el boicot no només va ser teòric, sinó ben real, ja que les vendes de cava entre l1 de gener i el 31 doctubre de 2004 eren un 6,4% superiors al mateix període dun any abans, fins que a partir de les declaracions de Carod-Rovira la venda de cava va experimentar una forta davallada. Pere Bonet té clar que qui vulgui fer el boicot, el farà però nosaltres hem de continuar fent el que sabem fer, que és bon cava.
Una reina madrilenya per provar de calmar els ànims
La campanya de missatges SMS enviats a través de telèfon mòbil contra el consum de cava català va suposar perdre fins a un 10% de les vendes en els tres primers mesos daquest any 2005. És comprensible, doncs, que els cavistes de Sant Sadurní dAnoia visquin aquests dies amb lai al cor davant la imminent arribada de la campanya de Nadal que coincideix amb la forta onada danticatalanisme desfermada a lEstat espanyol arran de laprovació del nou Estatut. I és que els cavistes recorden encara ara que les polèmiques declaracions del president dERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, contrari a donar suport ara fa un any a la candidatura olímpica de Madrid 2012, on realment van fer mal va ser en el seu negoci, més enllà de polèmiques polítiques.
Potser per evitar una segona onada de boicot, aquest any la Confraria del Cava ha optat per coronar aquest dissabte a lactriu, model, presentadora de televisió i ex-miss Espanya María José Suárez. Nascuda a Sevilla però amb residència a Madrid, Suárez és coneguda per haver presentat el programa de TVE Noche de fiesta en els darrers quatre anys. Aquesta aposta per María José Suárez es podria inscriure en la política dapostar per cares conegudes pels telespectadors espanyols com a ambaixadora del cava. Amb tot, la indústria del cava viu un bon moment pel que fa a lexportació. Les xifres de què es disposen fins al 31 de juliol asseguren que en aquest primer mig any laugment dels escumosos i caves ha crescut en més dun 12% en volum, fins al 40 milions de litres, i en més dun 11% en valor, fins als 115 milions deuros facturats.
(article publicat el dia 6 d'octubre al diari AVUI)
PUBLICITAT
PUBLICITAT