Vegueria del Penedès

El sector del cava té por d’un nou boicot que freni el consum


Bernat Deltell

08-10-2005 12:24

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’agra reacció que ha provocat en alguns sectors polítics i socials de l’Estat espanyol l’aprovació divendres passat del nou Estatut ha tornat a disparar l’alarma en el sector del cava, que tem que es produeixi una nova crida al boicot, tal i com ja va passar l’any passat arran d’unes polèmiques declaracions del president d’ERC, Josep-Lluís Carod Rovira.

El president de la Confraria del Cava, Pere Bonet, assegura que el cava “és una icona de Catalunya” i com a tal “segur que perdrem vendes, però també crec que podem recuperar-les en altres llocs”. Amb tot, Pere Bonet lamenta que els “entrebancs” repercuteixin en “un bon producte, com és el cava, i que es deixi de consumir per qüestions polítiques”. L’única manera de contrarestar la situació és “actuant en positiu”, és a dir, amb bones campanyes comunicatives i d’imatge i “oferint un bon producte, el millor del mercat”.

La indústria del cava tem una nova reacció contra aquest vi escumós de qualitat produït en una regió determinada, tal i com va succeir en la campanya de Nadal de l’any passat. En aquella ocasió, el boicot al cava català va ser especialment intens a la comunitat de Madrid, on en els primers tres mesos d’aquest mateix any 2005 les vendes van caure un deu per cent. A això cal sumar-hi que la contracció del consum de cava va baixar, a l’Estat espanyol, un 1,3% entre l’1 de novembre de 2004 i el 10 de gener de 2005. Aquesta dada posa de manifest que el boicot no només va ser teòric, sinó ben real, ja que les vendes de cava entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2004 eren un 6,4% superiors al mateix període d’un any abans, fins que a partir de les declaracions de Carod-Rovira la venda de cava va experimentar una forta davallada. Pere Bonet té clar que “qui vulgui fer el boicot, el farà” però “nosaltres hem de continuar fent el que sabem fer, que és bon cava”.

Una reina madrilenya per provar de calmar els ànims

La campanya de missatges SMS enviats a través de telèfon mòbil contra el consum de cava català va suposar perdre fins a un 10% de les vendes en els tres primers mesos d’aquest any 2005. És comprensible, doncs, que els cavistes de Sant Sadurní d’Anoia visquin aquests dies amb l’ai al cor davant la imminent arribada de la campanya de Nadal que coincideix amb la forta onada d’anticatalanisme desfermada a l’Estat espanyol arran de l’aprovació del nou Estatut. I és que els cavistes recorden encara ara que les polèmiques declaracions del president d’ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, contrari a donar suport ara fa un any a la candidatura olímpica de Madrid 2012, on realment van fer mal va ser en el seu negoci, més enllà de polèmiques polítiques.

Potser per evitar una segona onada de boicot, aquest any la Confraria del Cava ha optat per coronar aquest dissabte a l’actriu, model, presentadora de televisió i ex-miss Espanya María José Suárez. Nascuda a Sevilla però amb residència a Madrid, Suárez és coneguda per haver presentat el programa de TVE Noche de fiesta en els darrers quatre anys. Aquesta aposta per María José Suárez es podria inscriure en la política d’apostar per cares conegudes pels telespectadors espanyols com a ambaixadora del cava. Amb tot, la indústria del cava viu un bon moment pel que fa a l’exportació. Les xifres de què es disposen fins al 31 de juliol asseguren que en aquest primer mig any l’augment dels escumosos i caves ha crescut en més d’un 12% en volum, fins al 40 milions de litres, i en més d’un 11% en valor, fins als 115 milions d’euros facturats.

(article publicat el dia 6 d'octubre al diari AVUI)

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.