DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ELECCIONS MUNICIPALS

Montse Romagosa serà la candidata de Vilafranca en Comú a les municipals amb David Espínola com a número dos


Redacció Vilafranca del Penedès

15-06-2026 13:23

La formació presenta la seva cap de llista en un acte al Parc de Sant Julià que marca l'inici del camí cap a les properes eleccions municipals

Montse Romagosa serà la candidata de Vilafranca en Comú a les municipals amb David Espínola com a número dos. Vilafranca en comú

Vilafranca en Comú va presentar oficialment diumenge Montse Romagosa com a candidata a l’alcaldia de Vilafranca del Penedès per a les eleccions municipals del 2027. L’acte, celebrat al Parc de Sant Julià, va reunir militants i simpatitzants de la formació i va comptar amb la participació de representants destacats dels Comuns.

La presentació va servir per donar el tret de sortida al projecte polític amb què la formació vol afrontar els propers comicis municipals. Abans de la intervenció de Romagosa, van prendre la paraula el president de Vilafranca en Comú, Ramon Arnabat; la secretària d’Organització Nacional dels Comuns i regidora de Barcelona en Comú, Tània Corrons; i el diputat al Parlament i exalcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler. Tots dos van expressar el seu suport a la candidatura i van destacar el paper de la formació vilafranquina dins del projecte dels Comuns.

Durant la seva intervenció, Montse Romagosa va repassar la seva trajectòria política des que va assumir el relleu de Ramon Arnabat al grup municipal fins a la seva decisió de presentar-se a les primàries per tornar a encapçalar la candidatura. La regidora va reivindicar la seva voluntat de continuar treballant per millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Vilafranca i va reconèixer les dificultats que comporta la tasca institucional.

Romagosa també va fer balanç de l’actual mandat, assegurant que Vilafranca en Comú ha continuat impulsant propostes pròpies i que la situació de govern en minoria del PSC ha facilitat que algunes iniciatives defensades per la formació hagin pogut prosperar.

La candidata va destacar que la llista de 2027 combinarà continuïtat política i renovació generacional. En aquest marc, va anunciar que David Espínola ocuparà el número dos de la candidatura.

Jurista i advocat de professió, Espínola està vinculat des de fa anys al projecte de Vilafranca en Comú, col·laborant amb el grup municipal en tasques de suport tècnic i polític. Actualment exerceix com a assessor jurídic del grup parlamentari Sumar-Comuns al Congrés dels Diputats.

En la seva intervenció, Espínola va agrair la confiança rebuda i va defensar el paper transformador dels ajuntaments. Segons va afirmar, el municipalisme és una eina fonamental per impulsar projectes valents i donar resposta a les necessitats de la ciutadania.

Amb aquesta presentació, Vilafranca en Comú inicia el procés de preparació de la seva candidatura per a les eleccions municipals del 2027, amb l’objectiu de reforçar la seva presència a l’Ajuntament i continuar incidint en les polítiques locals.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.