PUBLICITAT
ATLETISME
01-07-2026 13:21
L'atleta vilafranquina Olga Cabrera ha estat distingida com a millor esportista femenina de Vilafranca del Penedès en la categoria de majors de 14 anys als Premis de l'Esport 2025-2026, que va lliurar aquest dimarts l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès en una gala presidida per l'alcalde, Francisco Romero, i la regidora d'Esports, Gemma Romeu.
El guardó reconeix una temporada especialment destacada de la marxadora penedesenca, que s'ha consolidat entre les principals referents de l'atletisme màster català, estatal i europeu gràcies als resultats aconseguits durant els darrers mesos.
Un dels moments més significatius de la seva trajectòria recent va arribar l'octubre del 2025 al Campionat d'Europa Màster disputat a Madeira. Cabrera hi va aconseguir la medalla de bronze als 20 quilòmetres marxa en ruta malgrat competir amb una lesió al genoll encara sense recuperar del tot i pocs dies després de la mort del seu pare. En aquell mateix campionat també es va proclamar campiona d'Europa per equips.
La temporada 2026 ha suposat fins ara el millor moment esportiu de la seva carrera. En només mig any ha sumat diversos títols de Catalunya i d'Espanya, començant pel Campionat de Catalunya Màster dels 3.000 metres marxa en pista coberta, disputat a Sabadell. Posteriorment es va imposar als 10 quilòmetres marxa en ruta a Viladecans i també als 5 quilòmetres marxa a l'aire lliure, celebrats a Canet de Mar.
Entre els seus èxits més destacats també figura el rècord d'Espanya de la categoria W50 en la primera mitja marató de marxa organitzada a l'Estat, durant el Gran Premi d'El Vendrell. Amb aquesta marca va establir el primer registre estatal oficial d'una distància que està previst que formi part del programa olímpic en el futur.
A nivell estatal, Cabrera també es va proclamar campiona d'Espanya Màster dels 3.000 metres marxa en pista coberta a Antequera, on va ser la marxadora més ràpida de totes les categories màster participants i va rebaixar en 25 segons la seva millor marca de la temporada.
El seu palmarès d'enguany es completa amb el títol de campiona de Catalunya dels 10.000 metres marxa en pista, aconseguit al Gran Premi Ciutat de Gavà, una prova en què es va imposar davant l'exolímpica Eva Pérez.
Amb aquest reconeixement, l'Ajuntament de Vilafranca posa en valor una trajectòria marcada pels resultats esportius, però també per la capacitat de superació i la constància, qualitats que han convertit Olga Cabrera en una de les esportistes més destacades del municipi.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT